خرمشهر- دبیر اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند گفت: ۳۲۰ اثر به نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند ارسال شد و به مرحله داوری رسید.

 ریاض علی فرحانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز گذشته مهلت ارسال آثار به این جشنواره پایان یافت و این آثار وارد مرحله داوری شدند که از میان آثار بیشترین تعداد آثار ارسالی متعلق به بخش استانی بوده است.
وی ادامه داد: از ۳۲۰ اثر ارسالی، ۲۲۰ اثر در بخش استانی، ۵۸ اثر در بخش ملی (مناطق آزاد) و ۴۲ اثر در بخش ویژه ( اروند) با یکدیگر رقابت می کنند.
دبیر اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند در ادامه به معرفی هیئت داوران این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: علی اکبر قاضی زاده، محمود مختاریان، فریدون صدیقی و مهرزاد خلیلی این جشنواره را داوری می کنند.
وی، تاریخ احتمالی پایان داوری جشنواره و معرفی برگزیدگان را نیز اعلام کرد و گفت: چنانچه داوری آثار طبق برنامه انجام شود، مراسم پایانی این جشنواره آذر ماه امسال برگزار می شود.
فرحانی در ادامه بیان کرد: جشنواره مطبوعات و رسانه اروند با هدف ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی رسانه های استان و مناطق آزاد کشور برگزار می شود.
بنا به گفته دبیر اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند نمایشگاه، کارگاه های آموزشی، نشست های خبری و تور اروندگردی برنامه های جانبی این جشنواره خواهد بود که زمان برگزاری آن ها  متعاقبا اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جشنواره رسانه و مطبوعات اروند از اول مهر با انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد و شرکت کنندگان در سه بخش استانی، ویژه و مناطق آزاد و در محورهای مختلف اعم از سرمقاله و یادداشت، مقاله مطبوعاتی، مصاحبه و گفتگو، گزارش (خبری ـ تحلیلی ـ تحقیقی)، خبر، تیتر، عکس (خبری و غیر خبری)، گرافیک، طراحی و صفحه‌آرایی، کاریکاتور و طنز قادر به شرکت بودند. مهلت ارسال آثار روز گذشته پس از تمدید ۱۰ روزه پایان یافت.