«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده مرجعیت عراق در خطبه های امروز نماز جمعه در کربلاء با تأکید بر لزوم مسالمت آمیز بودن تظاهرات های مردمی، به نقش مهم نیروهای امنیتی و جانفشانی های آن ها اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «عبدالمهدی الکربلائی» نماینده مرجعیت عراق در خطبه های امروز نماز جمعه در کربلاء تحقق خواسته ها و مطالبات مردمی را از طیف های سیاسی این کشور خواستار شد.

بر اساس این گزارش، وی تأکید کرد: معترضان در عراق خواستار اصلاح هستند. طیف های سیاسی از فرصت مناسبی برای اجرای اصلاحات، برچیدن فساد و نظام سهمیه بندی برخوردار هستند و باید از آن استفاده کنند. 

الکربلائی همچنین بر لزوم مسالمت آمیز بودن اعتراضات در عراق تأکید کرد و گفت: در این زمینه مسئولیت بزرگی بر دوش نیروهای امنیتی است و آن ها باید از توسل به خشونت در برابر معترضان خودداری کنند. 

نماینده مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق افزود: معترضان باید نسبت به خدعه های داخلی و خارجی که هدف آن ها منحرف ساختن مطالبات مشروع از مسیر اصلی خود است، هوشیار باشند. 

الکربلائی ادامه داد: نیروهای مسلح عراق به دلیل مبارزه با تروریست های تکفیری داعش و جانفشانی در این مسیر حق بزرگی بر گردن مردم دارند و نباید این جانفشانی ها فراموش شود. اگر امروز شرایط برای برگزاری تظاهرات در عراق فراهم شده است، باید آن را نتیجه زحمات این نیروهای جانفشان دانست.