بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حرص و طمع مال دنیا جاهلیت است، گفت: مربیان حلقه های صالحین با تفکری بسیجی جامعه را آفت شناسی کرده و بندگان گمراه را نجات می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبادی پیش از ظهر شنبه درجمع مربیان حلقه های صالحین بسیج استان با طرح این سوال که ممکن است از نعمت های ناشمار و ناشناخت بتوانیم یک نعمتی را انتخاب کنیم، افزود: برخی از نعمت های خداوند بسیار مهم بوده اما نعمت مشروط هستند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه نعمت های خداوند قابل شمارش نبوده و در دایره شناخت و شماره نیستند، افزود: چشم، گوش، هوش، اعضا و جوارح از جمله نعمت های مهم خداوند بوده و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نعمتی که تمام نعمت های ناشناخته به شرط آن ارزش پیدا می کنند، سرآمد نعمت ها است، افزود: طبق آیه ای از قرآن، هر شیئ از نظر تشکیلات امور زیادی را در درون و بیرون در خود جمع کرده است.

وی هدایت را بالاترین نعمت دانست و افزود: مهم ترین موضوع برای هر موجود حفظ هدایت است تا ضلالتی به وجود نیاید.

آیت الله عبادی با بیان اینکه هر موجودی دارای یک مبدا و مقصد است که اگر وارد ضلالت شود، به مبدا اصلی نمی رسد، گفت: بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، اگر یک نفر توسط فردی هدایت شود، ارزشش بالاتر از همه آنچه که آفتاب بر آن می تابد بالاتر است.

وی با بیان اینکه تمام تشکیلات  اعم از ابر، باد، مه و خورشید و فلک باید کار کنند تا به وسیله ابزار یک انسان را خلق کنند، افزود: یک انسان عصاره نظام خلقت بوده که ارزش بالایی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: متاسفانه در این دنیا که در قرآن و تفسیر آن به وسیله روایت به جاهلیت اخری تعبیر شده است، ارزش ها بر روی مسائلی مسخره می رود.

آیت الله عبادی ادامه داد: از این رو برخی به خاطر پول دروغ می گویند، انسان می کشند، کم فروشی می کنند، خیانت می کنند، نفاق می کنند که این جاهلیت است.

وی با بیان اینکه امکانات اولیه نیاز شرعی بوده که باید تامین شود اما حرص و طمع جاهلیت است، گفت: مربیان حلقه های صالحین بسیج متصدی امر ارزشمندی ترین گوهرهای گرانبهای عالم هستند که بسیار ارزشمند است.

آیت الله عبادی خطاب به اعضای حاضر در جلسه با بیان اینکه روی ارزش های کاذب حساب باز نکنید، افزود: امروز به دلیل نفوذ فرهنگ بیگانه ها همه جهان آسیب دیده، کار شما ارزش فوق العاده ای دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: به عنوان عالم دین  در راستای موانع عقلی و نقلی، جهان شناسی، وظیفه شنایی و آفت شناسی مجهز هستید و با این تجهیزات بندگان خدا را نجات دهید.

وی با بیان اینکه به هر میزان که قدر این مکتب را بدانید، به همان میزان جهادی و بسیجی عمل خواهید کرد، گفت: شما افتخار عالم دین و تفکر بسیجی را دارا هستید و جایی که بحث هدایت و ضلالت است به صورت اورژانسی حضور دارید.

آیت الله عبادی با بیان اینکه زحمات انبیاء، تلاش اولیاء با دست شما بارور می شود همانگونه که کربلا با دست امام حسین (ع) و زینب کبری(س) بارور شد، افزود: کار شما با هیچ کاری قابل قیاس نیست.