بوشهر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری خرما و صنایع وابسته به کسب بازارهای صادراتی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم محمد زاده عصر شنبه در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: تدوین برنامه راهبردی صادرات خرما در راستای تحقق اهداف کمی صادرات غیرنفتی، از جمله اهدافی است که ما را در رونق و شکوفایی اقتصادی این بخش یاری می‌رساند.

وی بیان کرد: جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در استان بوشهر با ۶۵ غرفه در محل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان بوشهر برگزار می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان هم استانی در پنج استان خرماخیز از جمله خوزستان، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان بلوچستان و همچنین سایر نقاط کشور در محل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان بوشهر برگزار می‌شود.

محمد زاده با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری خرما و صنایع وابسته در جهت ایجاد ارزش‌افزوده کمک می‌کند تصریح کرد: نمایشگاه و میز ملی خرما جهت تبادل دانش و آخرین فن‌آوری‌های حوزه‌های تولید و بسته‌بندی و معرفی و عرضه انواع محصولات خرمایی و شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات صنایع وابسته است.

وی با اشاره به تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن خرما به‌صورت سالانه در استان بوشهر افزود: در راستای افزایش هم‌اندیشی و تعامل، بین بخش‌های خصوصی و دولتی به‌منظور شناخت دقیق‌تر از ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی، میز ملی خرمای کشور با حضور مسئولین استانی و کشوری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر برگزار خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: آگاهی بخشیدن به بنگاه‌های اقتصادی، از ظرفیت‌ها و توانمندهای تولید و تجارت در حوزه فرآوری خرما و صنایع وابسته ضروری است.