اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابجایی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر طی ۷ ماهه سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر با اعلام خبر فوق اظهار داشت: از این میزان ۳۳ هزار و ۶۶۲ سفر توسط اتوبوس، ۷۲ هزار و ۶۸۵ سفر با مینی بوس و سواری و ۶ هزار و ۵۰۷ سفر دربستی به شهرهای مختلف جابجا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تعداد ناوگان عمومی مسافری استان مرکزی را یک هزار و ۲۶ دستگاه بیان کرد و افزود: از این میزان ۳۲۳ دستگاه سواری، ۲۹۹ دستگاه اتوبوس و ۴۰۴ دستگاه نیز مینی بوس است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۱ شرکت مسافربری در استان مرکزی در استان فعالیت دارند و ناوگان حمل و نقل عمومی استان کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: در قالب کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ از ابتدای سال جاری به ۴۴۶ تخلف مطرح شده در حوزه های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی و ۴۴۶ رای نیز صادر شده است.

زندی فر تصریح کرد: مسافران توانند هرگونه شکایات خود را از عملکرد شرکت های مسافربری و حمل و نقل استان از طریق سامانه های ۱۰۰۰۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال هر منطقه، اعلام کنند تا رسیدگی لازم برای حل مشکل صورت پذیرد.