مربی ایرانی تیم ملی تکواندو بلژیک گفت: هدف ما کسب حداکثری سهمیه برای حضور در بازیهای المپیک است و در این مسیر با کمک علیرضا نصر برنامه ها را پیش می بریم.

داود فلاحتگر سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو بلژیک با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابتهای قهرمانی اروپا در سطح فنی بسیار خوبی برگزار شد و همه مدعیان حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو با آمادگی بالا به «باری» آمده بودند و در این میدان سخت و فشرده، موفق شدیم یک طلا و دو برنز کسب کنیم که عملکرد قابل قبولی است.

فلاحتگر افزود: در ایتالیا «جواد آچاب» در ۶۳- کیلوگرم به نشان طلا دست یافت که خیلی مهم بود و با ثبت ۴۰ امتیازی که از این مدال گرفت، می تواند از جایگاه پنجم رنکینگ جهانی به رده چهارم آمده و با نتایجی که در مرحله نهایی گرندپری کسب می کنیم، سهمیه مستقیم المپیک را کسب کند. «راحله آسمانی» و «محمد الکتبی» هم دو نشان برنز در این رقابتها بدست آوردند. نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ما نیز در امتیاز طلایی باخت. 

وی ادامه داد: تلاش ما این است که یک سهمیه مستقیم در وزن ۶۸- کیلوگرم از سیستم رنکینگ بدست آوریم و هدف گذاری ما این است که یک نماینده پسران و دو نماینده تیم دختران هم در مسابقات کسب سهمیه قاره ای بتوانند جواز حضور در بازیهای المپیک را بدست آورند. 

مربی ایرانی تیم ملی بلژیک ادامه داد: بعد از بازگشت از ایتالیا به مراسم تجلیل از ورزشکاران در مراسمی با حضور پادشاه و دعوت شده بودیم. من به همراه «جواد» که در رقابتهای جهانی و اروپایی موفق به کسب مدال شده بود، به این مراسم رفتم. معمولا ورزشکار و مربی به این مراسم دعوت می شود.

فلاحتگر در خصوص شرایط علیرضا نصر هم گفت: علی آقا همچنان کنار ما خواهد بود و با هم تیم را برای حضور در المپیک آماده خواهیم کرد. ان شاالله تا پایان کار نیز با علیرضا ادامه خواهیم داد. 

وی در پایان گفت: در شرایط فعلی تمرکز ما روی مرحله نهایی رقابتهای گرندپری است که دو نماینده ما «جواد» و «راحله» هستند. یک هفته قبل از این مسابقات هم  به کمپ تمرینی در ترکیه می رویم تا با آمادگی بدنی و روحیه بهتر به مسکو اعزام شویم. بعد از آن باید برای حضور در رقابتهای کسب سهمیه قاره ای آماده شویم تا از آن  مسابقات سهمیه خود را قطعی کنیم.