بوشهر - نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث درمانگاه های تامین اجتماعی دشتی و تنگستان تسریع شود.

سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دشتی و تنگستان از جمله شهرستان‌های فاقد درمانگاه تامین اجتماعی در استان بوشهر هستند که حدود ۸۰ هزار بیمه شده تاکنون نمیتوانند از خدمات درمانی این سازمان در سطح دو شهرستان استفاده نمایند.

وی گفت: از ابتدای این دوره مجلس پیگیری های زیادی برای احداث این درمانگاه ها در خورموج و دلوار صورت گرفت که خوشبختانه عملیات احداث درمانگاه خورموج آغاز و مجوز احداث درمانگاه دلوار نیز علیرغم اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ برنامه ای برای احداث درمانگاه در سطح کشور در سال ۹۸ نداشت، با حمایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور صادر شده است.

نماینده دشتی و تنگستان افزود: بر همین اساس با دعوت صورت گرفته از مدیر عامل شرکت خانه سازی و بیمارستان سازی سازمان تامین اجتماعی، محل احداث این درمانگاه در شهر دلوار و عملیات احداث درمانگاه خورموج بازدید به عمل آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد درمانگاه دلوار تصریح کرد: زمین در نظر گرفته شده برای احداث درمانگاه دلوار دارای مسائلی است که طی صورتجلسه بازدید، مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی و شهرداری دلوار نسبت به رفع این مشکلات طی مدت حداکثر یکماه اقدام نمایند چراکه پیش بینی می شود تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار طی یکماه آینده به اتمام برسد و تا آن زمان می بایست مسائل مربوط به زمین اهدایی یکی از خیرین نیک اندیش شهر دلوار حل شده باشد.

شهریاری ادامه داد: تعداد بیمه شدگان اصلی در بخشهای دلوار و مرکزی به ترتیب هشت هزار و ۵۰۰ نفر و شش هزار نفر است و با احتساب بیمه شدگان تبعی در شهرستان تنگستان، در مجموع بیش از ۳٨ هزار نفر از خدمات رایگان درمانی تامین اجتماعی در شهرستان تنگستان بهره مند خواهند شد.

وی افزود: عملیات احداث درمانگاه خورموج نیز دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد است و پیمانکار مربوطه برای تسریع در تکمیل آن نیازمند رفع مسائلی است که طی بازدید مدیرعامل شرکت خانه سازی و بیمارستان سازی سازمان تامین اجتماعی کشور مقرر شد طی هفته آتی این مسائل بررسی و رفع شود تا پیمانکار بتواند با حداکثر توان پروژه را پیش برده تا در فروردین ۹۹ به بهره برداری برسد.

نماینده دشتی و تنگستان گفت: مستمری بگیران و بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی سه بخش مرکزی، کاکی و شنبه و طسوج شهرستان دشتی به ترتیب هفت هزار و ۲۰۰ نفر، دو هزار و ۷۵۰ و ۷۱۹ نفر است و با احتساب بیمه شدگان تبعی، بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرستان دشتی از خدمات رایگان درمانی تامین اجتماعی بهره مند خواهند شد.