بروجرد- دادستان اشترینان با تاکید بر اینکه پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد نیازمند همت مضاعف همگان است، گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز در روستاها می‌توانند در این راستا فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزی امروز پنجشنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: یکی از ارکان توسعه اجتماعی هر منطقه و کشور مشارکت عمومی مردم در طرح های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به تشکیل شوراهای اسلامی، شوراهای حل اختلاف و ... برای مسأله مشارکت عمومی مردم اهمیت ویژه ای قائل شده اند.

دادستان اشترینان افزود: مسائل فرهنگی خوبی در سطح محلات و منطقه مانند فرهنگ صلح و سازش، کمک به همنوع، شرکت حداکثری در مراسم ها وجود دارد که در کنار این فرهنگ ها، خرده فرهنگ های مخرب اجتماعی هم وجود دارد که به یک ضد فرهنگ تبدیل شده است.

عزیزی با بیان اینکه باید با خرده فرهنگ های مخرب اجتماعی مقابله کنیم، ادامه داد: تیراندازی در مراسم عروسی و یا عزا، نشانه قدرت افراد نیست بلکه مشاهده می شود به دنبال این رفتار ناپسند اشخاصی هم از بین می رود.

به گفته وی، اعتیاد به مواد مخدر از آسیب های اجتماعی محسوب می شود که باید برای ریشه کنی آن و پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد نیز تلاشی مضاعف داشته باشیم. هیئت های اندیشه ورز در سطح روستاها می توانند در این راستا فعال شوند.

دادستان اشترینان تاکید کرد: وجود اسلحه های مجاز و غیر مجاز در منازل مردم امری نادرست است چرا که با بروز یک درگیری کوچک، افراد بخاطر عصبانیت ناشی از دعوا برای تهدید دیگران سریعا از اسلحه استفاده می کنند و این منجر به مشکلات عدیده بعدی و در برخی موارد قتل می شود.