اردبیل - مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل گفت: طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار در اردبیل اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر منافزاده پیش از ظهر شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال اردبیل از اجرای همزمان ۵ برنامه اشتغال زا در راستای برنامه سیاست‌های فعال بازار کار در قالب طرح‌های حمایتی و تسهیلات کارآفرینی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پنج سیاست این وزارت در حوزه سیاست‌های فعال بازار کار دارای رویکرد اشتغالزایی و صیانت از نیروی کار موجود است، افزود: طرح کارورزی، مهارت آموزی در محیط واقعی کار، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، اعطای تسهیلات به کسب و کارهای خرد و نو پا از جمله برنامه‌های حمایتی دولت در بحث اشتغال است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل بیان کرد: طرح کارورزی با هدف اشتغال زایی دانش آموختگان دانشگاهی در سطح کشور برنامه ریزی شده و کارفرمایان با به کارگیری این افراد پس از طی چهار ماه دوره کارورزی می‌توانند از مشوق پرداخت دوساله حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: طرح استاد شاگردی یا مهارت آموزی در محیط واقعی کار یکی از طرح‌های دیگر این وزارت با رویکرد اشتغال و مهارت آموزی افراد فاقد مدرک دانشگاهی بوده که به لحاظ ماهیت آموزشی این طرح کارفرمایان از شمول قانون کار و تامین اجتماعی در این کارگاه‌ها مستثنی می‌شوند.

مناف‌زاده در تشریح طرح اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: این طرح در قالب پرداخت تسهیلات ایجادی و سرمایه درگردش از محل صندوق توسعه ملی با هدف مهاجرت معکوس به روستاها به منظور ایجاد اشتغال و صیانت از نیروی کار موجود برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: طرح حمایت از مشاغل خانگی در قالب پرداخت تسهیلات به طرح‌های مستقل و پشتیبان یکی از سیاست‌های قدیمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت و رونق کسب و کارهای خانگی است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل تصریح کرد: اعطای تسهیلات به کسب و کارهای خرد و نو پا از محل تفاهم نامه مشترک این وزارت با صندوق کارآفرینی امید یکی دیگر از برنامه سیاست‌های فعال بازار کار برای حمایت از کسب و کارهای خرد، نوپا و استارتاپی است.