بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست، طرح پایش وضعیت زیست محیطی شناورها در بندر بوشهر آغاز شد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی‌های زیست‌محیطی، پایش زیست محیطی کشتی‌ها و شناورها شامل کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در بوشهر آغاز شد.

وی با اشاره به انجام این طرح با مشارکت کارشناسان محیط زیست و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خاطرنشان کرد: مدیریت پسماندها، آب توازن، نشتی‌های نفتی و سایر آلاینده‌ها و سایر اسناد و مدارک کنترل و همچنین آلاینده‌ها در این پایش بررسی می‌شود.

قلی‌نژاد با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف کشتی در قالب این بازدیدها بیان کرد: گواهینامه‌های پسماند، آلودگی هوا، آب توازن کشتی، دفاتر ثبت مواد نفتی و روغن مصرفی و نحوه دفع آن در خَن شناور ارزیابی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: رعایت اصول محیط زیستی به منظور جلوگیری از آلودگی زیست بوم دریا بر اساس قوانین و مقررات داخلی و بین المللی و کنوانسیون‌ها توسط کشتی‌ها و شناورها ضروری است.

وی از پایش میزان خروجی ضایعات مواد نفتی، نحوه دفع فاضلاب انسانی و سایر الزام‌های زیست‌محیطی کشتی‌های تجاری خبر داد و گفت: بخش‌های مختلف کشتی شامل مخازن تفکیک، مدیریت پسماند و سامانه جداکننده مواد نفتی از آب بازدید شد.