زنجان-رئیس شورای استان زنجان گفت: حمل و نقل عمومی یک زیرساخت است که باید مورد توجه ویژه باشد و سیاست‌ها طوری مد نظر قرار گیرد که اشتغال‌زایی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد خدایی ظهر پنجشنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی زنجان ، با بیان اینکه نحوه اخذ عوارض و واریز آن به حساب دولت درست نیست و باید ساز و کار درستی برای آن اندیشیده شود، گفت:  با تداوم روند موجود، قطعا شهرداری‌های کوچک از گردونه خارج می‌شوند. 

رئیس شورای استان زنجان گفت: حمل و نقل عمومی یک زیرساخت است که باید توجه ویژه به آن شود و سیاست‌ها طوری مد نظر قرار گیرد که مردم مصرف‌کننده نباشند و اقدامی شود که اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد شود، در صورتی‌که توزیع یارانه‌ها به شکل کنونی موجب کرختی می‌شود.

خدایی بابیان اینکه مردم می‌دانند که عوارض امروز صرف شهر و روستای آنها می‌شود که اگر نباشد مردم نیز بی‌اعتماد خواهند شد، گفت: به عقیده بنده، نحوه اخذ عوارض به این شکل، یعنی گرفتن عوارض و ریختن آن به حساب دولت درست نیست و باید ساز و کار درستی برای آن اندیشیده شود.

وی ابراز کرد: مردم زنجان با یک گفتمان منطقی با موضوع افزایش قیمت بنزین برخورد کردند که نشان از فرهنگ ترقی زنجان است و نشان می‌دهد که هوش اجتماعی مردم زنجان بالا است و مردم به این نتیجه رسیدند که تخریب اموال عمومی درست نیست و باید از مسیر درست مطالبات خواسته شود.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: ظرفیت‌های شهر و روستاها با هم متفاوت است و باید از ظرفیت هر شهر به نسبت توانایی آن استفاده کرد. 

خدایی یاد آورشد: یکی از موضوعاتی که مبتلا به همه شهرداری‌ها است، بحث حمل و نقل عمومی و ناوگان فرسوده آن است و رانندگانی که ۱۰ سال آنها به پایان رسیده، فسخ قرارداد کرده و  حمل و نقل عمومی دچار مشکل شده است.

رئیس شورای استان زنجان افزود: در حوزه اصلاح سهمیه سوخت تاکید داریم که نحوه توزیع باید عادلانه بوده و دولت در سیاست‌های خود در این باره تجدیدنظر کند.

خدایی تصریح کرد: حمل و نقل عمومی یک زیرساخت است که باید توجه ویژه به آن شود و  باید سیاست‌ها طوری مد نظر قرار گیرد که اشتغال‌زایی ایجاد شود.