زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: در هفته گذشته یک بار دیگر شاهد مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب بودیم که کشور عزیزمان را از فتنه ای دیگر حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا موضوع بسیار مهمی است که باید همیشه خودمان و دیگران را به این امر مهم سفارش کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های رسیدن به تقوا داشتن ایمان و انجام عمل صالح است، افزود: زندگی باتقوا زمانی حاصل می‌شود که انسان در برابر گناه مقاومت کند و زندگی پاکیزه ای داشته باشد.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به در پیش بودن روز ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) گفت: آغاز هفته بسیج را به تمام بسیجیان و پاسداران جان بر کف تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج یکی از فرهنگ سازی های نیک جامعه اسلامی است، ادامه داد: این ارگانی که به تدبیر امام خمینی (ره) در سال ۵۸ تاسیس شد در این ۴۰ سال یه یک درخت پرثمر و گنجینه ای پایان ناپذیر برای انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است، تصریح کرد: هر انسانی که فرهنگ بسیجی در دلش وجود داشته باشد می تواند با حفظ روحیه شهادت طلبی و تقوا در تمام میدان هابه خوبی حاضر باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به دنبال ترویج تفکر بسیجی در جامعه باشیم، بیان داشت: همواره برای رشد و توسعه جامعه در زمینه های مختلف باید تلاش کرد که یکی از راه های آن گسترش فرهنگ بسیج است.

  آیت الله محامی با اشاره به موضع گیری رهبر معظم انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوا در خصوص موضوع اصلاح قیمت بنزین اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب بودیم که یک بار دیگر کشور عزیزمان را از فتنه ای دیگر حفظ کرد.

وی با بیان اینکه ولی فقیه نقش ویژه ای در حفظ اسلام و انقلاب دارد، افزود: اگر ما تاملی کوتاه در موضع گیری رهبر معظم انقلاب داشته باشیم متوجه می شویم موضع گیری رهبری بسیار حکیمانه، دور اندیشانه و با بصیرت بوده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در موضوع اصلاح قیمت بنزین بعد از اینکه سران قوا تصمیم خود را اعلام کردند عده ای اعتراض کردند و در این میان برخی به دنبال این بودند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و دست به آشوب زدند.

وی بیان داشت: پس از آن آشوبگران با حمایت حامیان غربی خود برای مردم و امنیت جامعه ایجاد خطر کردند و در این میاتن رهبر معظم انقلاب با تدبیر خود مردم هوشیار ایران را  از این مسئله آگاه کردند و مردم نیز با بصیرت خود صفشان از آشوبگران را جدا کردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: البته رهبر معظم انقلاب در بیانات خودشان از تمامی مسئولین خواستند که افزایش قیمت بنزین نباید تاثیری بر روی سایر قیمت ها بگذارد و مسئولین باید با نظارت بیشتر مراقب سوء استفاده بعضی سودجویان باشند.

وی با اشاره به اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب در این برهه از زمان باعث تثبیت نظام و انقلاب و جلوگیری از آسیب به نظام شده است، افزود: مردم کشور عزیز ما همیشه نشان داده اند که انقلاب خودشان را دوست دارند و با اشرار همراه نمی‌شوند.

آیت الله محامی ادامه داد: البته همه می دانند که مردم از نظر معیشت دچار مشکلاتی هستند اما با این وجود روز گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی «حمایت از امنیت و اقتدار کشور» بار دیگر اعتقاد راسخ خود به نظام و رهبری را نشان دادند و با هوشیاری کامل به اقدامات آشوبگران اعتراض کردند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مسئولین باید نسبت به این مردم فهیم و بصیر توجه بیشتری داشته باشند تا مشکلاتشان حل شود، گفت: در سیستان و بلوچستان با توجه به پهناور بودن و همچنین محرومیت بیشتر استان باید مسئولان نگاه ویژه تری به مشکلات مردم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسئولان مشکلات مردم این استان از نظر تامین به موقع گاز، نفت و بنزین را باید مدنظر داشته باشند چرا که شایسته این مردم نیست در صفوف طولانی وقت بگذرانند.