بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد.

عباسعلی زنده بودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پرورش آبزیان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان ساحلی بوشهر است که در این راستا طرح‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی، میگو، جلبک‌های دریایی و پرورش آرتمیا تدوین و عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر در پرورش میگو قطب این آبزی معرفی‌شده که در این راستا شهرک شیلاتی در استان ساخت آن آغازشده است.

سهم ۵۰ هزار تنی بوشهر از پرورش ماهی در قفس

زنده بودی با بیان اینکه برداشت‌ها تا اواسط آذرماه ادامه دارد اضافه کرد: تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی پرورشی در قفس تا پایان برنامه ششم توسعه در سطح کشور پیش‌بینی‌شده که از این میزان سهم استان بوشهر ۵۰ هزار تن است.

تولید ۱۵۰۰ تن ماهی سی‌باس پرورشی

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر شرایط مناسبی برای رونق صنعت پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس دارد که با توجه به بازسازی قفس‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها امسال تولید هزار و ۵۰۰ تن ماهی سی‌باس پرورشی در استان بوشهر پیش‌بینی‌شده است.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال در پرورش ماهی در قفس

زنده‌بودی گفت: در استان بوشهر هزار میلیارد ریال در پروژه پرورش ماهی در قفس سرمایه‌گذاری شده است که پروژه ماهی در قفس پروتئین گستر با ظرفیت اسمی پنج هزار تن، آرام صید ۲ هزار تن در هر دوره و طرح پرورش ماهی در قفس دیلم با هزار تن ظرفیت و ۱۰۵ هزار قطعه ذخیره‌سازی امسال در استان وارد مدار تولیدشده است.

وی اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در سد رئیسعلی دلواری را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال تاکنون ۵۸۰ هزار قطعه بچه ماهی سی‌باس در طرح‌های پرورش ماهی در قفس ذخیره‌سازی شده است.

لزوم توسعه صنایع فرآوری آبزیان

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به لزوم توسعه صنایع فرآوری آبزیان برای حضور در بازارهای بین‌المللی اضافه کرد: ایجاد کارخانه‌های فرآوری ماهی در مناطق ساحلی استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲ مجوز پرورش ماهی با ظرفیت ۴۶ هزار تن در استان بوشهر صادرشده است افزود: تاکنون ۳۶ هزار تن پروانه تأسیس و ۱۳ هزار تن پروانه بهره‌برداری ماهی در قفس در استان بوشهر صادرشده است.

زنده‌بودی با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار و ۱۲۸ هکتار اراضی ساحلی به پرورش میگو اختصاص‌یافته است افزود: برداشت میگو از اواخر مهرماه آغازشده و تاکنون در سطح ۴ هزار و ۷۸۰ هکتار میگو برداشت‌شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر برداشت میگو از سه هزار و ۸۰۰ استخر ساحلی پرورشی در سایت‌های ۱۰ گانه استان بوشهر را مورداشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از این استخرها ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن میگوی پرورشی تولیدشده است.