اردبیل - شهردار اردبیل گفت: همزمان با سومین سالگرد درگذشت زنده یاد «سلیم موذن زاده اردبیلی» از تابلو نام میدان جدیدالاحداث سلطان الذاکرین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید لطف اللهیان ظهر دوشنبه در مراسم بازدید و رونمایی از میدان زنده یاد سلیم موذن زاده اردبیلی که با حضور مسئولان و مدیران شهری، شهروندان و خانواده معظم زنده یاد برگزار شد، عنوان کرد: در چند سال گذشته شهرداری اردبیل از باب وظیفه خود مبنی بر حفظ و صیانت از هویت فرهنگی شهر اقدامات عمرانی و فرهنگی متعدد از جمله بهره برداری از بلوار دکتر معماری و خیابان استاد شاهی و .. را انجام داده و امروز نیز مفتخر است که میدان دیگری در شهر را به نام سلطان الذاکرین احداث کرده و به زودی افتتاح کند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها سالیان سال به عنوان یک پروژه عمرانی و فرهنگی در شهر ماندگار خواهند شد، افزود: خدمات فرهنگی از وظایف محوری شهرداری در حفظ و تثبیت هویت شهر برای نسل‌های آینده بوده تا آنان نیز با تداوم این راه به رسالت خود عمل کنند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه یاد و خاطره زنده یاد موذن زاده و دیگر مفاخر شهر در دل‌ها بوده و به این سادگی از اذهان پاک نخواهد شد، ادامه داد: باید تلاش کنیم این اقدامات عمرانی و فرهنگی مقابل دیدگان شهروندان و گردشگران نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه میدان زنده یاد سلیم موذن زاده اردبیلی در سال گذشته کلنگ زنی شد، افزود: بعد از یک سال و همزمان با سومین سالگرد زنده یاد سلیم موذن زاده از تابلو نام وی به عنوان یک چهره فرهنگی و مذهبی رونمایی شده و به زودی همزمان با سایر پروژه‌های عمرانی و گردشگری شورابیل در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

لطف‌اللهیان همچنین ادامه داد: جانمایی این میدان در بهترین موقعیت جغرافیایی در کنار شورابیل به عنوان عنصر ارزشمند در توسعه استان، فرصتی است تا هم شهر را به صورت اصولی و علمی رونق و توسعه داده و هم اینکه این اقدامات حداقل کاری است که می‌توان در قدردانی از تلاش‌های بی منت مفاخر شهر که همواره در راه اعتلای فرهنگ و هویت اردبیل کوشیدند انجام داد.