گرگان- استاندار گلستان گفت: یکی از برنامه های توسعه گلستان ایجاد بندر خواجه نفس است.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مهر ایجاد بندر در استان را یکی از برنامه های اساسی خود اعلام و اظهارکرد: تلاش می کنیم در خواجه نفس، بندر ایجاد کنیم و برای شروع با واردات چوب این کار را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان این که بیابانی بودن خواجه نفس مزیت این بندر شده است، افزود: در بین استان های شمالی تنها این امکان (واردات چوب) در گلستان وجود دارد.

حق شناس گفت: بندرهای بزرگ ایران در خشکی ساخته و سپس آب به سمت آن ها هدایت شد بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد و کارکردن در خشکی برای ایجاد زیرساخت ها کم هزینه تر است.

وی با اشاره به تمدید مجوز ساخت بندر خواجه نفس از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: چنانچه با سرمایه گذار فعلی در بندر خواجه نفس نتیجه لازم اخذ نشود کار را با سرمایه گذاران دیگر ادامه خواهیم داد.

حق شناس گفت: گلستان تاکنون سهم زیادی در سواحل خزر برای ایجاد درآمدهای پایدار نداشته و به همین دلیل ساخت بندر تجاری برای رونق سواحل استان ضروری است.

وی عنوان کرد: خواجه با اهداف توسعه اقتصادی گلستان، اشتغالزایی در مناطق محروم، استفاده از توانایی های بالقوه استان و تقویت زیرساخت های ارتباطی کشور ایجاد می شود.