اراک- استاندار مرکزی گفت: آمار ازدواج دختران زیر ۱۸ سال در استان مرکزی قابل تأمل است و باید در این زمینه برای ریشه یابی مشکل و رفع آن، کار کارشناسی اصولی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در اولین کنفرانس تخصصی حقوق کودک استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: با توجه به آمارهای ارایه شده از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری، استان مرکزی در ارتباط با آمار ازدواج کودکان و دختران سنین زیر ۱۵ و ۱۸ سال، جزو ۱۰ استان اول کشور می باشد و این آمار نگران کننده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با کاهش آمار ازدواج های زیر ۱۵ سال دختران در استان مرکزی باید کار کارشناسی اصولی صورت پذیرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: کودکان کار، بی سرپرست و بدسرپرست و معلول برای نگهداری نیازمند حمایت بیشتر هستند. بنابراین در این حوزه با همکاری مراکز دولتی مانند مهدهای کودک، آموزش و پرورش، سازمان های مردم نهاد و خیرین و... می توان برای رفع معضلات و مشکلات این کودکان اقدام کرد.

وی  افزود: با استفاده از ظرفیت این قبیل بخش ها می توان با فرهنگ سازی مناسب از بروز ناهنجاری ها در کودکان آسیب پذیر جلوگیری کرد.

آقازاده گفت: بعضی از کودکان در حین تولد با اختلالات ژنتیکی و معلولیت مواجه هستند که باید در این زمینه آموزش های لازم به والدین آنها صورت پذیرد.

وی بیان داشت: بهره مندی کودکان از تربیت صحیح، آموزش های عاری از هر نوع خشونت توسط پدر و و مادر و تغذیه مناسب از وارد آمدن آسیب های جدی به کودکان جلوگیری می کند.

استاندار مرکزی گفت: باید از ظرفیت زنان، مردان و آحاد جامعه برای حمایت از کودکان استفاده کنیم و در این راستا باید چندین اقدام ملموس و دارای قابلیت اجرایی توسط دستگاه های اجرایی استان مرکزی انجام شود.

آقازاده گفت: بعضی از پرونده های قضایی حوزه کودکان می تواند برای رسیدگی به عنوان الگو در نظر گرفته شود و در استان مرکزی با استفاده از امکانات موجود می توان در این حوزه اقدامات اثزبخش به انجام رساند.