رشت- رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به ارسال هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر این استان، گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۲ آذر ماه تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پارسا ظهر جمعه در حاشیه برگزاری دوره تربیت مربی روزنگاری در رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه رسانه حائز تقویت کمی و کیفی این حوزه بسیار حائر اهمیت است، اظهار کرد: از ظرفیت افراد آموزش دیده در این دوره در دوره‌های آینده که سطح استان برگزار خواهد شد استفاده می شوند.

وی به فعالیت‌های خوب بسیج رسانه گیلان در حوزه آموزش فعالان رسانه‌ای استان اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ نفر از خبرنگاران و افراد علاقه‌مند به حوزه خبر و رسانه در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

رئیس بسیج رسانه گیلان در ادامه با اشاره به جایگاه سوم گیلان در رسانه‌های مجازی و رتبه هفتم در رسانه‌های مکتوب کشور، تصریح کرد: این نشان دهنده کیفیت رسانه‌های استان گیلان است.

وی به فعالیت ۴۰۰ رسانه در استان گیلان اشاره و تأکید کرد: این رسانه‌های باید از نظر کمی و کیفی تقویت شود که برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه سواد رسانه می تواند کمک کند.

پارسا با بیان اینکه برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در سطح مساجد یکی از برنامه‌های سازمان بسیج رسانه گیلان است، افزود: تاکنون دوره‌های سواد رسانه‌ای در ۱۰۰ مسجد گیلان برگزار شده و نخستین مرکز آموزش سواد رسانه‌ای در سطح مدارس شهر رشت نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتحادیه خبرنگاران و روزنگاران حاشیه خزر، گفت: این اتحادیه ویژه سه استان شمالی با محوریت گیلان است تا از ظرفیت‌های رسانه‌ای این سه استان در حوزه مطالبه‌گری اقدامات ارزشمندی استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد جبهه رسانه‌ای در راستای تولید محتوا و بیان دغدغه‌های مردم، اظهار کرد: رسانه‌های باید به نقش مطالبه‌گری خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره رسانه ابوذر گیلان، گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و اختتامیه این جشنواره نیز ۲۱ دی ماه امسال نیز برگزار می شود.

پارسا به برخی محورهای این جشنواره اشاره و اظهار کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، مسائل صنفی خبرنگاران، بسیج، دشمن شناسی و اقتصاد مقاومتی و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان بخش ویژه برخی از محورهای این جشنواره است.

وی با بادامه داد: اآین مهلت ارسال آثار ۵ آذر ماه امسال بود که با توجه به مشکلات پیش آمده این زمان تا ۱۲ آذر ماه تمدید شد.