قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: توجه به نماز موجب آرامش و سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه روز یکشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام محی الدین محمدیان دبیر ستاد تفسیر قران کشور، جمالی پور استاندار، مدیران کل دستگاههای اجرایی، روحانیون و خانواده شهدا و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

آیت الله عابدینی در این اجلاس گفت: خدا را شاکریم که اهل نماز هستیم و در این راه گام برمی داریم زیرا نماز چشمه جوشان و رحمت خدای متعال و ستون دین است اما خودش ستون لازم دارد و ولایت ستون نماز است.

وی اضافه کرد: خدا به نماز نگاه می کند و اگر درست بود بقیه اعمال وی هم قبول می شود و اگر پذیرفته نشود هیچ اعمالی قبول نمی شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: نماز نقش کلیدی در همه چیز دارد اما ولایت است که نماز و روزه و عبادت را در جامعه جاری و ساری می کند.

وی اظهارداشت: اگر کسی هر روز نماز بخواند و هر سال حج بگذارد ولی نداند امامش کیست اهل ایمان محسوب نمی شود.
 
عابدینی یادآورشد: گرفتاری های ما ناشی از ضعف عقلانی و ارادی است و عقلمان نیازمند دانایی و اراده نیازمند توانایی است و خدا نماز را برای کسب تقوا قرار داده که عقل را دانا و اراده را توانا می کند.

وی گفت: کسانی که با تقوا زندگی می کنند می توانند با شیطان مبارزه کنند و انسان با تقوا در همه جا با قدرت حضور دارد و تحت تاثیر دیگران قرار نمی گیرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: تقوا بسته به عبادت است و عبادت وابسته به نماز است و عمران و آبادانی را رقم می زند و امروز اگر بخواهیم مدارس با نشاط و مردمانی با تحرک و خلاق داشته باشیم با نماز ممکن می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یادآورشد: انسانی که اهل ذکر باشند آرامش دارند، چون در ذکر طمانینه هست، وقتی دل آرام شد انسان امیدوار به آینده می شود و از مرگ ترس ندارد و خانواده ارامش پیدا می کند و ناهنجاری ها کم می شود، محله و شهر آرامش پیدا می کند.

وی یادآور شد: فرزندان خود را در همان سنین دانش‌آموزی با حلاوت نماز، ذکر، جمعه، جماعت و انس با قرآن آشنا کنیم تا صاحب جامعه‌ای متعالی شویم.