آیین بزرگداشت ربع قرن فعالیت‌های ادبی و فرهنگی رضا کاظمی از سوی انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران و نشر مهر نوروز، ناشر آثار رضا کاظمی در خانه‌ گفتمان شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن معرفی آثار ادبی رضا کاظمی در حوزه شعر و داستان، فعالیت‌های هنری‌اش نیز بررسی می‌شود. وی در کنار فعالیت ادبی، در زمینه‌ هنر (خوشنویسی، نقاشی، نقاشی-خط، و ساخت) نیز فعالیت می‌کند و نمایشگاه‌های متعددی در این زمینه در ایران و خارج از ایران برگزار کرده است.

از رضا کاظمی تا کنون ۱۹عنوان کتاب (مجموعه شعر، مجموعه داستان، و نثر ادبی) توسط ناشران داخلی و خارجی منتشر و بسیاری از آثار وی به سایر زبان‌ها ترجمه شده است و برخی از آثار منتشر شده‌ وی برنده‌ جایزه‌های معتبر ادبی شده است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مجموعه‌ شعر یک سبد خاطره، یک سینه حرف، برگزیده‌ اولِ کتابِ سالِ شعر جنگ سال ۱۳۸۵

- مجموعه‌ شعر پابرهنه تا ماه، برگزیده‌ی دوم کتابِ سالِ شعر جنگ سال ۱۳۸۷

- مجموعه‌ شعر بانوی قصه‌های مادر، شعر بلندِ به‌هم پیوسته/ نامزد دریافت جایزه‌ یک رُبع قرنْ ادبیات جنگ سال ۱۳۸۴

همزمان با این مراسم، جلسه‌ نقد و معرفی کتاب «دیدار و گپ و گفتی با فروغ فرخزاد» منتشر شده توسط انتشارات مهر نوروز برگزار خواهد شد. مهر نوروز تا کنون مجموعه داستان‌های «ته چشم‌هایش مرگ زل زده بود»، «یک سفر،دو لیوان چای آشغال و مسافری که شبیه تو بود» و مجموعه شعرهای «قرار بعدی پای گهواره شعرهام»و «یک سبد خاطره، یک سینه حرف» را از رضا کاظمی منتشر کرده است. 

در نشست نقد و معرفی کتاب «دیدار و گپ و گفتی با فروغ فرخزاد» هرمز علی‌پور، فاروق صفی‌زاده، مینو خانی، بهنام زنگی و سینا بهمنش سخنرانی می‌کنند.

این مراسم امروز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در خانه‌ گفتمان شهر (وارطان) برگزار خواهد شد.