زنجان-فرماندار زنجان با بیان اینکه آسیب‌شناسی از انتخابات دوره‌های قبل انجام شده است، گفت: از همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عسگری شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل فرمانداری زنجان، با بیان اینکه آسیب‌شناسی از انتخابات دوره‌های قبل انجام و در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، گفت: از همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات استفاده شود.

وی اظهار کرد: هم‌افزایی بین دولت و نهادهای عمومی برای در اختیار قرار دادن امکانات در انتخابات انجام می‌شود.

فرماندار زنجان گفت:  طی ۲ روز ثبت نام از داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس یازدهم، ۱۶ نفر در حوزه انتخابیه زنجان ثبت نام کرده‌اند  که نفر از این تعداد در تهران ثبت‌نام و ۱۴ نفر به ستاد انتخاباتی مستقر در فرمانداری زنجان مراجعه کردند.

عسگری افزود: از مجموع ثبت‌نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  ۱۵ نفر آقا و یک نفر خانم هستند و جوان‌ترین کاندیدا ۳۱ سال و مسن‌ترین ۶۸ سال سن داشت.

وی با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی تکمیل و نیازمندی‌ها احصا شده و بانک اطلاعاتی از عوامل اجرایی انتخابات ادوار گذشته تشکیل شده است، افزود: زیرسازی در حوزه آی تی مورد توجه قرار گرفته و کارشناسان انفورماتیک دستگاه‌ها نیز برای بهره‌گیری شناسایی‌شده‌اند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه آموزش‌های لازم داده شده و در مانور انتخاباتی همه فعالیت‌ها مرور شده است، گفت: روستاها و مسیرهای روستایی در زمینه آنتن دهی و اینترنت مورد ارزیابی قرار گرفته و شعبات به صورت شهری، روستایی و سیار خواهد بود.

عسگری افزود: ثبت‌نام تا ۱۶ آذرماه ادامه دارد مگر اینکه در وزارت کشور تصمیم دیگری بگیرندو  هیئت اجرایی هم در حال تشکیل بوده و انتخابات معتمدین اجرایی برگزار می‌شود و برخورد لازم با تبلیغات پیش از موعد انجام می‌شود. 

فرماندار زنجان ادامه داد: نگرانی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و آمادگی برگزاری انتخابات به هر دو حالت وجود دارد.