گناوه - معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه خواستار توجه به موضوع ایمنی در فضاهای گردشگری شد و گفت: جانمایی مناسب برای فعالیت موتورهای چهارچرخ در ایام تعطیلات در بندر گناوه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سروش گرمسیری نژاد صبح چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه اظهار داشت: امروزه صنعت گردشگری و توریسم به عنوان یک صنعت در حال رشد و درآمدزا در جهان نگریسته می شود و حوزه اقتصاد با گردشگری گره خورده است و در سال‌های اخیر در کشورما و به تبع آن در استان بوشهر نیز به این امر توجهاتی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت ها در حوزه دریا و جذابیت های اقلیمی استان بوشهر بخصوص در ایام نوروز شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در استان بخصوص شهرستان گناوه هستیم.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه تصریح کرد: با تشکیل ستاد خدمات سفر و نگاه ویژه به این ایام وتوجه به رفع نیازمندی ها در زمینه ترافیک شهری، موتورهای چهارچرخ، خدمات بهداشتی، بالابردن کیفیت سرمایه گذاری،بحث های مدیریت بحران ، توجه به روستاهای گردشگرپذیر می توان زمینه رشد و ترقی و درآمدزایی در این حوزه در شهرستان را فراهم کرد.

وی گفت: دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان گناوه نماینده تام الاختیار خود را در کمیته ها و در ستاد خدمات سفر شهرستان معرفی و مکتوب اعلام کنند تا مشخص باشند.

گرمسیری نژاد گفت: موارد ایمنی در مورد هتل داران، کپسول‌های آتش نشانی، برق رسانی اضطراری، راه های خروج و ورود حتما بررسی و کنترل شود.

وی  ادامه داد: کمپ های اسکان برای چادر زدن مسافران بررسی شود تا با برنامه ریزی مناسب  بتوان نحوه اسکان گردشگران را به صورت بهتری مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: جانمایی فعالیت موتورهای چهارچرخ در ایام تعطیلات نوروز در بندر گناوه و  مکان یابی برای ساماندهی این موتورها در کارگروه تخصصی  ستاد خدمات سفر شهرستان با حضور شهرداری، فرمانداری،. اداره بندرو دریانوردی، اداره ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و نیروهای امنیتی بررسی و تصمیم گیری شود تا برای همیشه ساماندهی  انجام شود.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه عنوان کرد: امید است با همکاری همه دستگاه‌ها و کمیته‌های ستاد و مجموعه‌های مختلف در شهرستان بتوان نوروز بی‌خطری را برای هموطنان و مسافران رقم زد.