دبیر همایش حکمت مطهر صبح امروز در سخنرانی افتتاحیه همایش حکمت مطهر که در سالن همایشهای بین المللی صداوسیما برگزار شد، به تشریح فعالیتهای دبیرخانه دائمی همایش حکمت مطهر پرداخت و از اعطای جایزه سالانه حکمت مطهر در حوزه اندیشه دینی و برگزاری دومین همایش جهانی حکمت مطهر خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی رئیس دانشکده صدا و سیما و دبیر همایش حکمت مطهر گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ارائه برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی ، تولید و اجرای چندین اثر هنری برگزاری نشستهای مختلف بخشی از رسالت خود را در راستای ترویج افکار و اندیشه های این متفکر ربانی انجام داده است.

وی افزود: در تداوم فعالیت های موفق گذشته به ویژه آثار گرانقدر همایش حکمت مطهر ، به دستور ریاست سازمان صدا و سیما ،  دبیرخانه  دائمی حکمت مطهر با هدف برنامه ریزی در جهت شناساندن بیشتر و کامل تر شهید بالا مقام راه اندازی شد . این دبیرخانه وظیفه دارد با همکاری و همیاری شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون برگزاری نشست های مختلف و انتشار مقاله مکتوب، فعالیت های خود را در پیگیری می کند.

دبیر همایش حکمت مطهر گفت: با برگزاری همایش جهانی حکمت مطهر ، حرکت نوین در جهت معرفی استاد در میان جوانان ، استادان و محققان خارجی به ویژه در اروپا و آمریکا ایجاد شد. با افتتاح فعالیت های دبیرخانه دانشجویان که توسط نهاد نمایندگان مقام معظم رهبر در دانشگاه ها دنبال می شود و همچنین بخش بین المللی در دبیر خانه دائمی این حرکت کامل تر می شود.

حسینی یاد آور شد: چاپ و انتشار 20 کتاب و نشریه ، ساخت 20 برنامه تلویزیونی برخی فعالیتهای انجام شده در این زمیه است .  سازمان صدا و سیما قصد دارد با برگزاری جایزه سالانه حکمت مطهر در حوزه اندیشه دینی و دومین همایش جهانی حکمت مطهر در تحقق اهداف چنین اندیشه مهمی  گام های مؤثرتری بردارد.

وی با اشاره به انتشار مجموعه مقالات حکمت مطهر گفت: این مقالات در 3 جلد فارسی و 2 جلد انگلیسی آماده شده و طی چند ماه آینده منتشر می شود.

به مناسبت روز معلم 5 استاد نمونه و 2 هنرمند برجسته دانشکده صدا وسیما درنشست امروز معرفی شدند.