گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: میدان عباسعلی به خاطر انتساب به حضرت ابوالفضل (ع) و قدمت چند صد ساله آن کارکرد زیارتی نزد مردم یافته است.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در خصوص میدان عباسعلی گرگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: مردم میدانگاه عباسعلی را به عنوان یک مکان زیارتی می شناسند تا صرفاً یک تکیه معمولی.

وی افزود: این مکان به خاطر انتساب به حضرت ابوالفضل (ع) (قدمگاه آن حضرت) و قدمت چند صد ساله آن و استشفایی که برخی با توسل به آن مکان دریافت کردند، کارکرد زیارتی پیدا کرده است.

سلیمانی فرد گفت: شاید در نصب ضریح در آن زمان خوش سلیقگی نشد و می توانستند آن را ساده تر انجام دهند که جلب توجه نکرده و حساسیت ایجاد نکند.

وی ادامه داد: البته حساسیت را برخی افراد با اغراض خواست ایجاد کردند وگرنه در کل کشور سقاخانه هایی وجود دارد که ضریح در آن نصب است و مردم نذورات خود را در آن انداخته و از آب آن برای تبرک و تیمم استفاده می کنند.

سلیمانی فرد بیان کرد: از نظر متافیزیکی هم این عمل ثابت شده است که انرژی های مثبت روی شکل مولکولی آب تأثیر داشته و قطعاً وقتی شخص بیمار پالس مثبت دریافت می کند باعث آرامش و استشفای وی می شود.

وی افزود: پزشکان هم می گویند که ۹۰ درصد دردها منشأ فکری دارد و ۱۰ درصد آن  با مصرف دارو و محدودیت های دیگر برطرف می شود.

سلیمانی فرد ادامه داد: البته برخی از رسانه های در طرح این قضیه جهت دهی شده عمل کرده و نقد دلسوزانه ای نداشتند.

وی گفت: برخی به دنبال تولیت این مکان بوده و باعث شدند که این مسائل مطرح شود وگرنه این ها مسائلی طبیعی است که در خیلی از بقاع متبرکه مانند آن عمل می شود و از نظر ما نکته منفی نیست.

گفتنی است این محله به لحاظ مذهبی، به واسطه کثرت سادات ساکن در محله و همچنین وجود فضایی با عنوان قدمگاه حضرت ابوالفضل (ع) اهمیت داشته و کماکان هم دارد و همچنین وجود سقاخانه در میدانگاه تکیه از عوامل دیگر پر رنگ تر شدن این محله در میان سایر محلات استرآباد است.