بوشهر - رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: شاخصه اصلی تاریخ مقاومت استان، همراهی همیشگی علما و روحانیون با مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، امید پارسایی‌فر صبح چهارشنبه در جمع مسئولان و پژوهشگران ادبیات پایداری اظهار داشت: استان بوشهر دارای سابقه بیش از پنج قرن مقاومت و پایداری است.

وی با اشاره به فرهنگ مقاومت و پایداری در استان بیان کرد: در استانی حضور دارید که از زمان اولین حمله پرتغالی ها به این دیار، هموطنان ما مقاومت و پایداری کردند و اسطوره‌های بزرگی را به صفحات زرین کتاب تاریخ ایران زمین تقدیم کردند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر افزود: از میرمهنای بندر ریگی که همت کرده و پرتغالی‌ها را از جزیره خارگ بیرون می‌کند تا این نام‌هایی که شما خودتان  بارها شنیده‌اید مثل احمدخان تنگستانی که شهید مقابله با بریتانیا است.

پارسایی فر با اشاره به رشادت های رئیسعلی دلواری ادامه داد: باعث افتخار است که شهید رئیسعلی دلواری این استان توسط رهبر معظم انقلاب به نام رئیسعلی ملت ایران معرفی شده است و ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، روز مبارزه با استعمار نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این شیوه پایمردی و پایداری در استان ما تا بعد از انقلاب اسلامی نیز ادامه داشته است خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز مردم استان بوشهر نقش پر رنگی در عملیات ها داشته و حماسه های بسیاری را خلق کرده اند و در جنگ های دریایی حماسه «عملیات مروارید»، حماسه شهید نادر مهدوی، شهید بیژن گرد و یارانش نقطه عطف این جنگ ها است.

پارسایی فر در رابطه با نقطه تمایز نهضت مقاومت تاریخی استان گفت: شاخصه اصلی تاریخ مقاومت استان، همراهی همیشگی علما و روحانیون با مردمی بوده که روبه‌روی قوای متخاصم ایستاده اند.

وی ادامه داد: شهید رئیسعلی دلواری طبق حکم مرجع بزرگ آن زمان حکم جهاد می گیرد و علما همراهی کامل داشتند.

پارسایی فر افزود: در سه سال اخیر تاکنون سه کتاب در عرصه دفاع مقدس، یک مجموعه هفت جلدی در رابطه با انقلاب اسلامی، یک مجموعه کتاب عکس نفیس انقلاب اسلامی و یک کتاب در مورد تاریخ مقاومت خلیج فارس در دوران دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان بوشهر نگارش شده است.