کرمان - رئیس اتاق کرمان گفت: در کرمان ۲.۲ میلیارد دلار صادرات خارجی داریم که با عزم جدی امکان افزایش صادرات تا مرز ۱۰ میلیارد دلار را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی طبیب‌زاده پیش از ظهر پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان داشت: صادرکنندگان و واردکنندگان کار جهادی انجام داده‌اند.

وی افزود: صادرکنندگان که در این شرایط سخت توانستند فعالیت کنند؛ کار سختی انجام داده‌اند اگر ما بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم به آنها کمک کرده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همواره شنیده‌ایم ما از تحریم‌های خارجی ترسی نداریم و می‌توانیم با آن مقابله کنیم اما همه از تحریم های داخلی شکایت دارند که باید به عنوان واقعیتی ملموس در راستای مسیر صادرات به آن توجه کنیم.

طبیب‌زاده تصریح کرد: حمل و نقل مشکل اصلی در مسیر صادرات است و تامین هزینه مالی برای صادرکنندگان چندین برابر کشورهای دیگر است حال با این شرایط صادرکنندگان ما چگونه می‌توانند رقابت کنند.

وی گفت: فارغ از این که ارزش افزوده چه مشکلاتی برای ما پیش آورده و برگشت ارز چه مسائلی بر سر راه صادرات گذاشته در گمرکات مرزی هم مشکلاتی ابتدایی داریم در صورتی که اگر باور جدی به صادرات وجود داشته باشد نباید شاهد این مسائل باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان یادآور شد: دیپلماسی اقتصادی ما باید این باشد که رایزن‌های بازرگانی و وزارت امور خارجه بستر صادرات را فراهم کنند.

وی افزود: در کرمان ۲.۲ میلیارد دلار صادرات خارجی داریم که با عزم جدی امکان افزایش صادرات تا مرز ۱۰ میلیارد دلار را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: باید رایزنان بازرگانی و وزارت امورخارجه بستر صادرات را فراهم آورند بنابراین تقاضا دارم با همکاری هم این موارد را بررسی کنیم تا مشکلات مرتفع شود ضمن این که خوشبختانه در استان همکاری خوبی بین افراد وجود دارد.

وی ابراز داشت: ای کاش سفرای ما هم مثل سفرای کشورهای دیگر به کشورهای دیگر برای مراودات تجاری سفر می‌کردند.