گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تاکنون دو هزار و ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد گلستان با کمک خیران آزاد شده‌اند که ۱۲۵ مورد آن از ابتدای سال انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی هاشمیان عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسات ستاد دیه از جمله جلساتی است که در آن کار مالی انجام می‌شود اما حق جلسه‌ای به شرکت کنندگان پرداخت نمی‌ضود.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد منابعی که توسط خیرین در اختیار ستاد دیه قرار می‌گیرد صرف آزادی زندانیان می‌شود، افزود: حتی یک ریال از کمک خیرین صرف تبلیغ و یا آزادی زندانیان جرایم عمد و ... نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از دو هزار و ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های گلستان با کمک خیران آزاد شده‌اند که ۱۲۵ آن از ابتدای سال انجام شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۸۷ زندانی جرایم مالی و غیرعمد در زندان‌های استان هستند که بدهی آنان حدود ۱۹۰ میلیارد تومان است.

هاشمیان با اشاره به اینکه علاوه بر کمک ستاد دیه و خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، حدود ۶۵ درصد مبلغ بدهی را هم می‌توان از شاکیان رضایت گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین تسهیلات کم‌بهره برای آزادی زندانیان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات و آسیب‌های خانواده زندانیان بیش از مشکلات خود زندانیان است، گفت: اگر همه مردم گلستان نفری هزار تومان پرداخت کنند می‌توان تمام زندانیان جرائم غیرعمد گلستان را از زندان‌ها آزاد کرد.