اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۴۱ کارگاه مهارت آموزی به منظور ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی برای ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان های استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ایزدی اظهار داشت: در ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد ۵۰۰ نفر از زندانیان در ۴۱ کارگاه جمعا به مدت ۴۰۰۰ ساعت آموزش تولید صنایع دستی دیدند.

وی گفت:  برای هر دوره آموزش مهارت صنایع دستی ۱۰۰ ساعت کارگاه در محل زندان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: این کارگاه ها در رشته های آثار چوبی شامل منبت و معرق و دست بافته های سنتی گلیم بافی و قلاب بافی بوده است.

ایزدی اضافه کرد: این کارگاه های آموزشی بیشتر در شهرستان های اراک- خمین و دلیجان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: به جهت حمایت از خانواده های زندانیان، در پایان هر فصل به مدت ۱۰ روز نگارخانه استاد واشقانی، جهت عرضه و فروش این تولیدات، در اختیار آنها قرار می گیرد.

ایزدی هدف از فعالیت این کارگاه ها را حمایت از خانواده زندانیان دانست و گفت: با فعالیت این کارگاه های حرفه آموزی زندانیان زمینه برای آموزش و اشتغال آنان فراهم شده و با عرضه این تولیدات ضمن پرداخت سود حاصل از فروش محصولات ساخته شده توسط زندانیان به خانواده های آنان زمینه برای اشتغال آنها در بیرون از زندان نیز فراهم شده است.