گرگان- مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: همایش ملی جستارهای پژوهشی گام دوم انقلاب در گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده‌ نفیسه حسینی‌ واعظ صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: همایش جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب ۲۸ آذر در دانشگاه جامعه المصطفی گرگان برگزار می شود.

وی افزود: محورهای همایش اقتصاد، عدالت و مبارزه با مفاسد؛ استقلال، آزادی، عزت ملی و روابط خارجی؛ فرهنگ، سبک زندگی، رسانه، وحدت و تقریب مذاهب؛ اخلاق، معنویت و ارزش های اسلامی و علم و پژوهش جوان گرایی و کارآمدی است.

حسینی واعظ گفت: ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از ۱۰ اثر در مراسم اختتامیه تقدیر خواهد شد.

وی توضیح داد که برگزارکننده این همایش حوزه علمیه خواهران و دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس است و ۱۵ نهاد پژوهشی دیگر در این امر با ما مشارکت می کنند.

حسینی واعظ ادامه داد: برخی از مقالات برگزیده که نمرات بالایی کسب کنند در سایت سویلیکا، سیمپوزیا و سایر پایگاه های معتبر نمایه خواهند شد.

در ادامه حجت الاسلام جلال عراقی رئیس دانشگاه تقریب مذاهب گنبدکاووس و دبیر علمی جشنواره اظهارکرد: هدف از این جشنواره تأمل و تدبر و پژوهش در اصل بیانیه گام دوم انقلاب و با رویکرد علمی است.

وی افزود: آثار توسط کمیته علمی پژوهش بررسی شده و آثار برتر در قالب کتاب منتشر خواهند شد.

عراقی از برگزار ۱۰ پیش نشست در این رابطه خبر داد و گفت: این نخستین همایش ملی در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب است که در سطح کشور برگزار می شود.