اسکو- فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان اسکو حمایت می شوند گفت: ستون اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان بوده و اندوخته فکری نیز بالاترین دارایی این اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک رضی منش ظهر امروز در آئین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و افتتاح دفتر خدمات فناوری و کسب و کار دانشگاه آزاد ایلخچی  که در شهرک صنعتی شهید سلیمی برگزار شد اظهار داشت: افتتاح دفتر خدمات فناوری و کسب و کار دانشگاه آزاد ایلخچی، نشان دهنده عزم جدی این دانشگاه در تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و بیانگر دغدغه و درک عمیق آنان به ایجاد اشتغال به عنوان مهم‌ترین اولویت و چالش کشور است.

وی افزود: تحقیق و پژوهش، زیربنای توسعه هر کشور بوده و توسعه یافتگی کشورها مرهون ارتقای سطح علمی و رشد تحقیق و پژوهش در کشور است.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: اینکه هنوز چالش‌ها و مشکلات بزرگی در کشور به قوت خود باقی است نشان دهنده آن است که هنوز تحقیق و پژوهش جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال جوانان حرف‌های زیاد زده شده و اکنون زمان اقدام است تصریح کرد: نیازمند تغییر نگاه و رویکرد به سمت اشتغال گردشگری، خدماتی، دانش‌های جدید، استارتاپ ها و فن آوری های نو هستیم.

رضی منش افزود: مفاهیمی چون اقتصاد دانایی و اقتصاد بدون وزن برگرفته از حضور تکنولوژی در عرصه‌های اقتصادی است و امروز مبادله اطلاعات و دانایی، عامل اصلی تولید ثروت محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با اشاره به اینکه ستون اصلی اقتصاد مقامتی، اقتصاد دانش بنیان است ابراز کرد: اندوخته فکری بالاترین دارایی اقتصاد دانش بنیان است.

وی ادامه داد:پژوهش‌ها باید حول محور مسائل و مشکلات شهرستان انجام پذیرد و  یقین داریم در صورت داشتن برنامه منسجم و هدفمند و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های شهرستان می‌توان زمینه را برای شکوفایی بسیاری از استعدادها فراهم کنیم.

رضی منش، دانشگاه آزاد ایلخچی را  از جمله دانشگاه‌های قدرتمند در استان و حتی در سطح کشور مطرح کرد و گفت: یقیناً موفقیت‌های بسیار بزرگتری در انتظار این دانشگاه است.

فرماندار شهرستان اسکو یادآور شد: مشارکت فعال دانشگاه آزاد ایلخچی با بیش از ۹۰ طرح در نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی، نشان دهنده عزم جدی این دانشگاه در حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و درک عمیق از مهم‌ترین اولویت و نیاز کشور در حوزه اشتغال است.

وی در پایان تصریح کرد: دانشگاه آزاد ایلخچی از جمله دانشگاه‌های برتر و پیشرو در زمینه ارتباط با صنعت و دانشگاه بوده و بیش از ۲۰ درصد طرح‌های دانشگاه آزاد ایلخچی در نمایشگاه فن آوری و نوآوری ربع رشیدی در مرزهای دانش بود.