شاهرود - رئیس دانشگاه آزاد شاهرود بر ضرورت تشکیل کمیته مشترک بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: این امر برای تبدیل تهدیدها به فرصت بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد ابوالقاسمی‌فر شامگاه سه‌شنبه در مراسم وحدت بین حوزه و دانشگاه با موضوع علم و پژوهش و راه‌های دست‌یابی به مقام مرجعیت علمی جهان از منظر بیانیه گام دوم انقلاب به میزبانی دانشگاه آزاد شاهرود بابیان اینکه رسیدن به وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و سامان‌دهی است، ابراز داشت: در این راستا می‌بایست کمیته‌ای از حوزه و دانشگاه زیر نظر امام‌جمعه تشکیل شود تا با نقطه نظراتی که این افراد ارائه می‌دهند تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل شود.

وی ضمن بیان اینکه با شکل‌گیری این کمیته ارتباط بین حوزه و دانشگاه تقویت و اعتماد عمومی افزون خواهد شد، افزود: این ارتباط برای شهری مانند شاهرود کمرنگ است که می‌توان با دخیل کردن دانشجویان و استفاده از نقطه نظرات آن‌ها در زمینهٔ کاهش مشکلات گام برداشت.

پژوهش برای رفاه حال مردم باشد

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود بابیان اینکه استکبار جهانی سناریوهای بسیاری را برای غلبه بر ایران و سایر کشورهای مسلمان استفاده می‌کند، ابراز داشت: جدایی دین از سیاست و شکاف بین دین و دانشگاه تلاش ناموفق دشمن در این حوزه به شمار  می‌رود که تاکنون نیز به نتیجه نرسیده است.

ابوالقاسمی‌فر بابیان اینکه ارتباط متقابل و تعامل بین حوزه و دانشگاه در دو جهت موازی و یک هدف حرکت می‌کند، تصریح کرد: برای رسیدن به این ساختار می‌توان در بحث حوزه به فهم و تبلیغ کسب علوم دینی ورود کرد که این مهم نیازمند بررسی و تحقیق در مورد مسائل دینی و احکام الهی و ترویج آن در تمام اقشار مختلف جامعه است.

وی بابیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال موقعیتی هستند که بر روی احکام الهی ما نفوذ کنند، افزود: رساندن این احکام خالص به تمام اقشار و سنین مختلف افراد فقط متعلق به کشور ما نیست و از سویی باید از این پژوهش برای رفاه حال مردم بهره گرفته شود.