شهرکرد- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ پروژه علمی و تحقیقاتی در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری سالانه اجرا می شود.

ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: همایش انتقال یافته‌ها در سه روز متوالی و باح ضور روزانه بیش از ۱۰۰ نفر از بهره برداران و کارشناسان بخش کشاورزی در حال برگزاری است.

وی گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سالانه ۸۰ پروژه علمی و تحقیقاتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، دام و طیور، زراعت و باغبانی و آب و خاک به صورت کاربردی در سطح استان اجرا می‌کنند.

وی گفت: نتایج حوزه تحقیقات شامل ۱۳ مقاله کاربردی در حوزه زراعت و آبخیزداری و دام طیور استخراج شده است و تحقیقاتی صورت گرفته در این سه روز ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: درحوزه زراعت رقم لوبیای جدید، در حوزه دام (اصلاح نژاد) و حوزه گیاه پزشکی مقابله با بیماری و آفت ها درختان سیب، بادام و گردو استفاده از روش‌های جدید و کاهش سم نتایج به دست آمده در این دوره آموزشی به کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی ارائه می‌شود این تحقیقات در شورای تحقیقات جهاد کشاورزی تأیید شده است و تحقیقات صورت گرفته بر روی بهروری، استفاده از ارقام جدید همچنین رقم‌های سازگار با اقلیم استان می‌تواند باعث افزایش عملکرد و افزایش در آمد کشاورزان شود.

غریب تصریح کرد: نتایج انتقال تحقیقات بومی توسط مراکز علمی و سازگاری با اقلیم استان در افزایش عملکرد در حوزه زراعت و باغبانی کاربرد زیادی داشته باشد