دماوند- نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: برند سازی عسل دماوند در بین المللی شدن این محصول بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزایی نیکو، در نخستین جشنواره عسل دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۵۰ باب مغازه عسل‌فروشی در دماوند وجود دارد که نشان از قابلیت رشد و توسعه این محصول در منطقه است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه زنبورداران در این عرصه با مشکلاتی نیز مواجه هستند افزود: یکی از مشکلات زنبورداران حضور آنان در مراتع است که در زمان فصل جابه‌جایی با آن مواجه هستند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی نیکو با بیان اینکه برندسازی عسل دماوند در معرفی این محصول بین المللی بسیار مؤثر است گفت: هر چه قدر بهای بیشتری به برند ساری و شاخص کردن محصولات و تولیدات بدیم به همان میزان بهره وری بیشتری می‌توانیم داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: از شورای شهر و شهردار محترم درخواست دارم با نامگذاری میدانی به نام عسل و ساخت نماد (المان) عسل در شهرستان دماوند، که از پیشنهادات این صنعت می‌باشد را مورد توجه قرار دهند.

بر اساس این گزارش ظهر چهارشنبه آئین افتتاحیه جشنواره عسل و فرآورده‌های جانبی با حضور مسئولین در دماوند برگزار شد و گفتنی است که این جشنواره با هدف برندسازی و معرفی هرچه بیشتر عسل دماوند و صنعت زنبورداری استان تهران، با همکاری تعاونی زنبورداران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برپا شده است.

لازم به ذکر است که نمایشگاه این جشنواره از ۲۷ آذرماه به مدت ۳ روز در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برپا می‌باشد.