نوشهر - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح و دفاعی کشور در تحقق و پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیشگام و پیشرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه امام خمینی (رده) نوشهر و پاسخ به سوال دانشجویان درباره چشم انداز قدرت دریایی در افق ۱۴۰۴ گفت: انتظار و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه بیش از وضعیت موجود است و طبق نگاه و برنامه، باید در دریا همچنان پیش رویم زیرا علم، زیرساخت و فناوری خوبی داریم و بالاتر از همه سرمایه انسانی خوبی نیز داریم.

وزیر دفاع با اشاره به قدرت دریایی دفاعی گفت: از نظر فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله دریایی همه چیز را تکمیل خواهیم کرد و اگر مسئله منابع را حل کنیم می‌توانیم ارتقای رتبه را در حوزه دریایی داشته باشیم و برنامه‌های صنعتی، رزمی و تجاری ما نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد.

امیر حاتمی در پاسخ به سوالی درباره سبک زندگی اسلامی دربین نیروهای مسلح و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: اوامر مقام معظم رهبری در اولین فرصت تبدیل به برنامه می‌شود و بخش‌های قابل توجهی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نیروهای مسلح تبدیل به برنامه شده است و نیروهای مسلح و حوزه دفاعی از پیشگامان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

وی با اظهار اینکه برنامه‌های بلندی در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد گفت: استحکام ساخت درونی نظام متکی بر دانش و فناوری است و در این موضوع نیز برنامه‌های مفصلی داریم و الگوهای زیادی در حال تولید است و این الگوها به نقشه راه‌ها تبدیل خواهد شد از این‌رو در حوزه علم و فناوری نیز برنامه روشنی داریم زیرا پایه و اساس استحکام ساخت درونی نظام است.

وی یادآورشد: امیدواریم همانگونه که تاکنون در حوزه پیاده سازی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشرو بودیم در ادامه نیز پیش برنده باشیم.