اسالم- امام جمعه اسالم بررسی صلاحیت‌ها و رأی مردم را امانت بسیار بزرگی دانست که به معتمدان و ناظران سپرده شده است و گفت: نباید به بهانه حضور حداکثری در انتخابات در امانت مردم خیانت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم تالش در ادامه سلسله مباحث وظایف منتظران در دوران غیبت به بیان کیفیت ولادت و امامت حضرت ولیعصر (عج) پرداخت و حفظ جان ایشان به وسیله غیبت را از الطاف الهی دانست.

امام جمعه اسالم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت عیسی (ع) و تبریک سال جدید میلادی به هموطنان مسیحی، گفت: حقیقت حضرت عیسی (ع) و مادر بزرگوارش حضرت مریم (س) آن چیزی است که در قرآن آمده و ایشان بشارت دهنده به نبوت حضرت خاتم (ص) و از یاران حضرت مهدی (عج) در هنگام ظهور خواهد بود.

باقری با اشاره به سوم دی روز تشکیل ثبت احوال و روز ملی ثبت احوال، افزود: ثبت وقایع حیاتی همانند ولادت و وفات جهت داشتن آمار دقیق به منظور برنامه ریزی مفید برای پیشبرد اهداف یک جامعه ضروری است.

امام جمعه اسالم طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا را فارغ از هر نتیجه‌ای، نشانه دیگر از ضعف و افول ایالات متحده و نظام امپریالیستی دانست و بیان کرد: پیروزی بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلستان و موفقیت او برای تشکیل دولت، انگلیس را سریع‌تر در مسیر خروج از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» پیش می‌برد و این هم نشانه دیگری از فروپاشی و افول قدرت غرب در جهان است.

امام جمعه اسالم در ادامه با اشاره به پایان مرحله اول بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم در هیأت‌های اجرایی، گفت: همه باید تلاش کنیم در درجه اول مردم را به حضور حداکثری و شرکت پر شور در انتخابات و بعد از آن به انتخاب اصلح دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت بررسی صلاحیت‌ها و رأی مردم امانت بسیار بزرگ و سنگینی است که به معتمدان و ناظران سپرده شده است، ادامه داد: مبادا به بهانه حضور حداکثری در امانت مردم خیانت کنیم باید افراد شایسته، متعهد، متخصص، جوان و حزب اللهی در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.