همدان - کتاب «ملازم اول؛ غواص» نوشته «محسن صیفی کار» به همت حوزه هنری استان همدان و در آستانه سالگرد عملیات کربلای ۴ به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان: محسن صیفی کار با بیان اینکه کتاب «ملازم اول غواص» به روایت «محسن جام بزرگ» به رشته تحریر درآمده است، گفت: این کتاب به روایت غواص و نیروی چیره دست واحد اطلاعات عملیات لشکر انصار الحسین (ع) همدان، به نام محسن جام بزرگ به نگارش درآمده است که پس از اعزامش از کلاس‌های تدریس در آموزش و پرورش همدان به جبهه‌ها، در عملیاتی چون والفجر ۲، شناسایی بشگان، والفجر ۵، والفجر ۸، عملیات انصار در جزیره مجنون و در نهایت در عملیات کربلای ۴ حضور فعال و تأثیرگذار داشته است.

این پژوهنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه محسن جام بزرگ در عملیات کربلای ۴، با جراحت بسیار شدیدی به اسارت عراقی‌ها درآمده است، تصریح کرد: کتاب «ملازم اول؛ غواص» به نقش ویژه محسن جام بزرگ و رزمندگان گردان جعفر طیار (ع) قبل از عملیات کربلای ۴ در حوزه آموزش غواصی به رزمندگان و بعد از اسارت مبنی بر تشکیل جبهه دیگر در قلب دشمن اشاره می‌کند.

وی کتاب «ملازم اول؛ غواص» را از تولیدات مشترک حوزه هنری و مرکز حفظ آثار سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد و گفت: این کتاب دارای ۲۶ فصل و ۸۳۸ صفحه است و همزمان با سالگرد عملیات کربلای ۴ از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

محسن صیفی کار این کتاب را روایتگر عملیات کربلای ۴ و درخشش رزمندگان استان همدان در این عملیات دانست و تصریح کرد: بخش عمده این کتاب شامل دوران کودکی، سربازی، انقلاب، گشت‌های شناسایی اطلاعات و عملیات و روایت‌های مختلف گردان غواصی در سال‌های دفاع مقدس است.