قائم‌شهر- رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران جایگاه کشاورزی این استان را در دنیا کم‌نظیر دانست و گفت: سیستم برداشت، سورت و بسته بندی مرکبات در استان اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی فر ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی چهارمین جشنواره ملی تخصصی مرکبات با اشاره به برداشت مرکبات از ۱۵ آذرماه، بیان کرد: مازندران در حال حاضر در نقطه اوج برداشت قرار دارد وتاکنون ۶۰ هزار تن صادرات مرکبات داشته‌ایم که این رقم تا پایان سال دو برابر خواهد شد و این در حالیست که در کل سال گذشته مازندران ۵۸ تا ۶۰ هزار تن مرکبات، صادر کرده‌است‌.

وی از گام‌های رو به جلو در صادرات مرکبات نام برد و افزود: این گام‌ها نشان می‌دهد که باغداران ما خوب عمل کرده‌اند و سیستم برداشت ما اصلاح شده و سیستم سورت و بسته‌بندی ما بهتر شده‌است.

شهیدی‌فر در خصوص شایعاتی که به شکستن قیمت تامسون دامن می‌زد، توضیح داد: فضاهایی در کشور و استان حاکم شد که برخی افراد خواستند نرخ مرکبات و تامسون را بشکنند وبه شایعاتی دامن زدند که می‌توانست خسارت سنگینی به باغداران وارد کند که با تدابیر استاندار و سازمان جهاد کشاورزی با مقابله با اینگونه شایعات، توانستیم قیمت مرکبات را ارتقا دهیم.

وی به باغداران نوید داد با خیال راحت و بدون دغدغه برداشت محصولات خود را تا نیمه دیماه ادامه دهند زیرا زمستان یخبندانی هم نخواهیم داشت و در روزهای آینده هم مرکبات افزایش قیمت پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید مرکبات در کشور خواهیم داشت.