شاهرود - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه نخستین مرکز نیکوکاری علمی و پژوهشی کشور در شاهرود راه‌اندازی شد، گفت: این مرکز اقدامی علمی و عملی برای رفع محرومیت و فقرزدایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مسعودیان راد عصر دوشنبه در آئین افتتاح مرکز علمی و پژوهشی نیکوکاری دانشگاه آزاد شاهرود به میزبانی این دانشگاه اظهار داشت: این مرکز برای نخستین بار در کشور در این واحد دانشگاهی تأسیس‌شده است.

وی بابیان اینکه فعالیت این مرکز تخصصی در حوزه علمی و پژوهشی انجام می‌شود، افزود: دایره صدقات از کمک مالی خارج است که ازجمله مهم‌ترین بخش صدقات را می‌توان پرداخت زکات علم عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر اینکه این مرکز می‌تواند علاوه بر آن نسبت به مطالعه علمی دقیق در حوزه فقرزدایی و مدیریت محرومیت بپردازد، خاطرنشان کرد: فقرزدایی یکی از چالش‌های جدی کشور است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی می‌توان نسبت به تحقق اهداف در این راستا اقدامی مؤثر انجام شود.

مسعودیان راد بابیان اینکه فقر فرهنگی از دیگر مسائلی است که به‌شدت نیازمند توجه ویژه فرهیختگان، جوانان و دانشجویان به‌عنوان اقشار تأثیرگذار است، تصریح کرد: اکنون‌که در آستانه روز بصیرت ۹ دی و روز دانش‌افزایی و آگاهی عمیق هستیم می‌توان از ظرفیت این مرکز در راستای آموزش‌های فرهنگی نیز بهره‌گیری کرد.