رشت- مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف تأکید کرد: ارتقای بهره وری، اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش و به کارگیری دانش و فناوری در توسعه وقف مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد سه شنبه در جلسه شورای اداری اوقاف گیلان با اشاره به وجود مشکل در ساختار اداری اوقاف در سطح استان‌ها، اظهار کرد: ساختار سازمان اوقاف در حوزه ستادی در حال تدوین است.

وی در ادامه با تأکید بر کوچک سازی ساختار سازمان اوقاف، گفت: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف بعد از اصلاح ساختار ستادی، اصلاح ساختار استانی و شهرستانی این سازمان است.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف با بیان اینکه انباشت نیروی انسانی در ادارات صحیح نیست لذا ساختار باید واقع بینانه باشد، افزود: ساختار باید به گونه‌ای طراحی شود که زمینه مشارکت مردم در پیشبرد امور مردم فراهم بوده و در این میان ادارات اوقاف تنها ناظر و سیاست گذار باشند.

وی در ادامه همچنین بر لزوم بهره گیری از بهره گیری ابزارهای نوین در ساختار اداری سازمان اوقاف تأکید و تصریح کرد: استفاده از این ابزارهای زمینه انجام بسیاری از امور اداری را بدون بهره گیری از نیروی انسانی فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه سازمان اوقاف آماده دریافت ایده خلاقانه و مدل مؤثر برای تسهیل امور است، افزود: اقتضائات صف متفاوت از اقتضائات ستاد است و نیروی صف با نقد عالمانه و دوستانه می‌تواند در اصلاح روند اجرای امور، مؤثر واقع شود.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید رئیس سازمان اوقاف بر تعیین امین موقوفات، اظهار کرد: این طرح در راستای چابک سازی ساختار سازمان است. انتخاب افراد کاردان و صادق به عنوان امین موقوفات به نوعی واگذار کردن کارها به مردم است.

حجت الاسلام روحانی نژاد بر افزایش بهره وری در سازمان اوقاف تاکید کرد و گفت: ارتقای بهره وری، اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش و به کارگیری دانش و فناوری در توسعه وقف از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان است.