یزد ـ مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور از تلاش برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اثرگذار در تمام استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ احمد حق طلب عصر امروز در نخستین ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان یزد با تاکید بر اینکه یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس باید گرامی داشته شود، اظهار داشت: این مهم باید به عنوان یک وظیفه، سرلوحه کار تمام مسئولان باشد.

وی از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا به عنوان یک اقدام فرهنگی یاد کرد و افزود: دفاع مقدس، نماد مقاومت ملت ایران است و این مهم باید در یادواره‌ها تبیین و به مردم به ویژه جوانان یادآوری شود.

حق طلب یادآور شد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با قدرت ایمان و ولایتمداری در مقابل دشمنان ایستادند و مزد ایثار و جانفشانی خود را با غلبه بر استکبار جهانی گرفتند.

وی تاکید کرد: کنگره‌ها و یادواره‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال دارد و روحیه ایثار و شهادت طلبی را در جامعه ترویج می‌کند.

حق طالب عنوان کرد: استقلال، امنیت، عزت، آسایش و آزادی کشور اسلامی مدیون خون شهداست و هر چه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش شود، باز هم جا برای کار وجود دارد و همه باید کمک کنند تا بتوانیم کنگره‌های در خور شأن شهدا برگزار شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که انتظارات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را محقق کنیم و بتوانیم به گونه‌ای فعالیت کنیم که فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار و بزرگی در تمام استان‌ها انجام شود.