عباسعلی وفایی در دیدار با معاون بین‌الملل دانشگاه «رن مین» چین پیشنهاد داد این‌دانشگاه چینی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی با دو دانشگاه شیراز و اصفهان همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن با دو پنگ، معاون بین‌الملل دانشگاه «رن مین» چین دیدار و در باره همکاری‌های مشترک میان دانشگاه‌های ایران با این دانشگاه، گفت‌وگو کرد.

پنگ در این‌دیدار با اشاره به برنامه‌های دانشگاه رن مین گفت: این دانشگاه 80 سال پیش تأسیس شده و هم‌اکنون بیش از ۲۵هزار دانشجو دارد و نیمی از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

معاون بین‌الملل دانشگاه رن مین چین گفت: انتشارات این دانشگاه از قدیمی‌ترین و مهمترین انتشارات دانشگاه‌های چین است. اتحادیه ناشران جاده ابریشم با ابتکار این دانشگاه تشکیل شده است و بسیاری از کشورهای در گذر جاده ابریشم در این اتحادیه عضو هستند.

وی همچنین، به سفر سال گذشته خود به ایران و بازدید از دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه‌های کشورمان اشاره کرد.

وفایی نیز در این دیدار گفت: به موازات بسط روابط سیاسی و اقتصادی، گسترش روابط دانشگاهی در پایداری روابط بین ایران و چین از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو علاقه‌مندیم در این دانشگاه رشته زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی دایر شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در چین، پیشنهاد همکاری‌ دانشگاه رن مین چین با دانشگاه‌های شیراز و اصفهان و سفر رئیس دانشگاه علامه‌طباطبایی به چین برای گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور را داد.

وی همچنین بر ضرورت برپایی نشست‌های گفت‌وگویی میان نخبگان و صاحبان اندیشه دو کشور تاکید کرد و گفت: لازم است هر سال بین فیلسوفان دو کشور گفت‌وگوهای فلسفی برقرار شود تا در خصوص اندیشه‌های فلسفی تضارب آراء صورت گیرد و از اندیشه‌ها و یافته‌های پژوهشی یکدیگر بهره بگیرند.

وفایی در پایان سخنانش، گزارش مختصری از چین‌شناسی در دانشگاه‌های ایران و نیز تأسیس رشته زبان و ادبیات چینی در دانشگاه‌های ایران داد.