گرمسار – شهردار گرمسار با اشاره به پروژه‌های عمرانی برای حمایت از صنعت گردشگری این شهر، گفت: مجتمع فرهنگی، هنری و گردشگری در جوار ساختمان شورای شهر راه‌اندازی می‌شود.

یاسر عربی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر اینکه شهرداری گرمسار پروژه‌های شاخصی را در راستای حمایت از صنعت گردشگری در دست اقدام دارد، اظهار داشت: احداث مجتمع فرهنگی، هنری و گردشگری در جوار ساختمان شورای شهر گرمسار یکی از شاخص‌ترین پروژه‌هایی که در سطح شهر اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه این مجتمع شامل بخش‌های متعددی ازجمله واحدهای تجاری، رستوران، سالن چندمنظوره فرهنگی و هنری است، افزود: مساحت کل این پروژه ۲۰ هزار متر و مساحت زمین آن ۱.۲ هکتار است که با تأمین اعتبارات موردنیاز برای ساخت این پروژه در سال آینده اقدام می‌شود.

احداث پروژه دریاچه مصنوعی گرمسار در ۱۵ هزار مترمربع

شهردار گرمسار با اشاره به اینکه سالن چندمنظوره فرهنگی هنری قابل بهره‌برداری به‌عنوان سینما، سالن تئاتر، سالن برگزاری همایش‌ها، کنسرت و … طراحی‌شده است، تصریح کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرداری برای احداث این پروژه پیش‌بینی‌شده است.

عربی در ادامه از اجرای پروژه احداث دریاچه مصنوعی در گرمسار خبر داد و گفت: این طرح در دو فاز اجرایی می‌شود که برای تکمیل فاز نخست آن‌یک میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

وی بابیان اینکه فاز نخست پروژه احداث دریاچه مصنوعی شامل احداث دریاچه، دو جزیره، آب‌نما، محیط پیرامون دریاچه است، خاطرنشان کرد: مساحت کل این پروژه ۱۵ هزار مترمربع و مساحت سطح دریاچه پنج هزار متر است.

طراحی و بازسازی ورودی‌های غربی و شرقی گرمسار

شهردار گرمسار با اشاره به اینکه ساخت فاز دوم این پروژه با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی می‌شود، اعلام کرد: در این فاز برای احداث کمپینگ، فضای ورزشی و پیست دوچرخه‌سواری، فضای تفریحی و واحدهای تجاری برنامه‌ریزی‌شده است.

عربی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای جذب گردشگران به این منطقه تأکید کرد: بازسازی و زیباسازی ورودی‌های غربی و شرقی گرمسار از دیگر پروژه‌های مهمی است که در راستای تحقق اهداف حمایتی شهرداری از صنعت گردشگری اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری گرمسار در نظر دارد، ورودی‌های غربی و شرقی این شهرستان را با عنوان دروازه خراسان امام رضا (ع) و دروازه طهران طراحی کند و در این راستا از علاقه‌مندان صاحب‌نظران و طراحان مستعد برای همکاری در اجرای این پروژه دعوت می‌کند.

استارت آغاز عملیات احداث شهربازی گرمسار در سال ۹۹

شهردار گرمسار در ادامه از راه‌اندازی نرم‌افزارهای هوشمند گردشگری با بهره‌برداری از ظرفیت دانشجویان نخبه این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی با محوریت چگونگی جذب گردشگران در دستور کار این نهاد قرار دارد.

عربی با اشاره به اینکه پروژه شهربازی گرمسار به سبب برخی مشکلات اداری برای مدتی مسکوت باقی ماند، تصریح کرد: این پروژه با تأمین اعتبارات موردنیاز سال ۹۹ در مقابل ساختمان مرکز تصویربرداری‌ام آر آی آغاز می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه گسترش فضای سبز داخلی شهر در راستای تحقق اهداف حمایتی از صنعت گردشگری در اولویت بعدی قرار دارد، بیان کرد: اجرای طرح نهضت درختکاری و درختکاری جهادی، بازسازی و زیباسازی پارک‌ها و معابر شهری از مهم‌ترین طرح‌هایی است که به‌صورت سالانه و مداوم در حال اجرا است.

شهردار گرمسار با تأکید بر اینکه این پروژه در راستای حمایت از صنعت گردشگری در گرمسار اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: همکاری با اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیاست اصلی شهرداری در این راستا است و از موازی کاری با این نهاد به جد پرهیز می‌شود.