میناب-- قسمتی از سقف کلاس درسی در روستای راونگ روز شنبه بر سر دانش آموزان آن ریزش کرد و علیرغم گذشته چند ساعت مدیران آموزش و پرورش هیچگونه واکنشی نشان نداده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه ۱۴ دی ماه ۹۸ بخشی از سقف یک کلاس درس در مدرسه شهید «پور ولی» در روستای راونگ از توابع میناب بر سر دانش آموزان تخریب شد و موجب وحشت زدگی دانش آموزان شد. این حادثه موجب اعتراض اولیا و حتی شورای روستای راونگ شد. با گذشت یک روز از حادثه هنوز مدیران آموزش و پرورش هرمزگان و شهرستان میناب و همچنین مدیران نوسازی مدارس هرمزگان واکنشی نسبت به این حادثه نشان نداده‌اند.

ادامه سکوت مدیران آموزش و پرورش هرمزگان باعث نگرانی‌ها از ادامه اینگونه حوادث در سیستم آموزشی استان دارد. در ماههای اخیر هم واژگونی سرویس‌های مدارس روستایی با سکوت مدیران آموزش و پرورش هرمزگان روبرو شد.

عبدالحسین بهرامی راونگی در واکنش به حادثه تخریب بخشی از سقف یک کلاس در مدرسه «پور ولی» گفت: روز گذشته (۱۴ دی ماه) بطور سرزده وارد مدرسه شهید پورولی این روستا شدم که به محض ورود متوجه جیغ و فریاد دانش آموزان یکی از کلاس‌ها شدم.

رئیس شورای اسلامی روستای راونگ افزود: بلافاصله خود را به کلاس رساندم و دیدم بخشی از سقف کلاس بر روی سر دانش آموزان ریزش کرده و این امر باعث ایجاد رعب و وحشت بین آنان شده است.

وی اظهار کرد: مدرسه شهید پورولی ۴۴ سال قدمت دارد و اکنون بیش از ۱۵۰ دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.

بهرامی راونگی خاطرنشان کرد: بارها درخواست نوسازی این مدرسه تخریبی به نهادهای مربوطه ارسال شده اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: بعد از ریزش قسمت‌هایی از سقف مدرسه تخریبی شهید پورولی روستای راونگ اولیای دانش آموزان از ادامه تحصیل فرزندانشان در این آموزشگاه ترس و دلهره دارند.

این در حالی است که فخرالدین هاشمی، مدیرکل نوسازی هرمزگان در واکنش به خبر تخریب سقف یکی از کلاس‌ها در میناب اظهارداشت: به هیچ عنوان سقف مدرسه ریزش نکرده است. بر اساس اطلاعات کسب شده، اولیای مدرسه اقدام به تعویض مهتابی کلاس درس کرده‌اند، اما گویا مهتابی درست نصب نشده و با جایگاهش از سقف پایین آمده که به همراه آن مقداری از گچ سقف نیز جدا شده و ریزش کرده است.

وی افزود: متأسفانه این اتفاق باعث ترس دانش آموزان شده اما هیچ صدمه‌ای به آنها وارد نشده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با بیان اینکه این مدرسه طی دو سال گذشته جزو لیست اولویت دار آموزش و پرورش برای تخریب و بازسازی به ما معرفی نشده است، گفت: هرچند قدمت مدرسه بالاست اما این اداره کل بر اساس نیازسنجی آموزش و پرورش و اعلامی که از طرف آنها صورت می‌گیرد نسبت به تخریب و بازسازی پروژه‌ها اقدام می‌کند.

هاشمی افزود: شهرستان میناب دومین شهرستان استان هرمزگان است که در مجموع ۸۰ مدرسه تخریبی دارد. هم اکنون ۳۰ پروژه دولتی فعال در دست اجرا دارد که از ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند. از ابتدای سال ۹۸ تا کنون نیز ۲۰ پروژه تحویل شده است.