داغ شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی چنان بر دل مؤمنان اثر کرد که همه غصه‌دار و گریان شدند. دشمن نادان نمی‌دانست که «شهید سلیمانی» برای آنها خطرناک‌تر از قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر یادداشتی اختصاصی از سید احمد غفاری قره‌باغی، عضو هیأت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران است که در ادامه می‌خوانید؛

نکته اول: وقتی شیشه عطر شکسته می‌شود، تازه عطر آن منتشر می‌شود؛ آنگاه که قاسم سلیمانی، شهید سلیمانی شد، شیشه عطر شکست و عطر دل‌انگیز او همه جهان را پر کرد و همه‌ی دل‌های صاحبدلان را تسخیر نمود.

نکته دوم: همانگونه که خود سردار در سخنرانی‌هایش بارها گفته بود، انسان باید ابتدا در درون خودش شهید بشود تا خداوند او را شهید قبول کند. حاج قاسم سال‌ها در بین ما شهید بود و هم اکنون به آرزوی شهادت رسید، دقیقاً زمانی که همه‌ی ما خفته بودیم.

نکته سوم: داغ شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی چنان بر دل مؤمنان اثر کرد که همه غصه‌دار و گریان شدند. این انقلاب روحی ممکن نیست مگر به جهت انس قوی میان عبد و خداوند، که حضرتش فرمود: هر کس برای خدا شد خداوند محبتش را در قلب دیگران مستقر می‌کند.

نکته چهارم: دشمن نادان نمی‌دانست که «شهید سلیمانی» برای آنها خطرناک‌تر از قاسم سلیمانی است؛ حال پس از شهادت آن سردار، به «غلط کردم» افتاده‌اند و با پیغام‌های باواسطه، پیشنهاد اکتفا به تقابل به مثل می‌دهند؛ غافل از اینکه شهید حاج قاسم، مثلی در میان آنها ندارد، تا ما تقابل به مثل کنیم.

نکته پنجم: دشمن نادان، بهره‌ای از معارف وحیانی ندارد و نمی‌داند که هر نشانه از نشانه‌های الهی را آسیب برساند، نشانه دیگری همچون او یا بهتر از او در میان جبهه‌ی مقاومت، جایگزینش می‌شود، که فرمود: «ما نَنسَخ مِن آیة او نُنسِها نَأتِ بِخَیرٍ مِنها أو مِثلِها»

نکته ششم: زمزمه‌هایی در خصوص معامله بر سر خون سردار شنیده می‌شود؛ امیدواریم اینها شایعه باشند که اگر حقیقت داشته باشند، به مسئولین معامله‌کننده هشدار می‌دهیم که هر گونه توافق پنهان بر سر خون این شهید و گذشت از انتقام، اعلان جنگ با ملت مؤمن و داغدار است.