بیرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) از خاطراتش با فرمانده اش سردار حاج قاسم سلیمانی گفت و افزود: این شهید عظیم الشان همواره مردم دار و مردم دوست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیران رسانه‌های خراسان‌جنوبی که برای عرض تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی حضور یافته بودند، اظهارکرد: از آن روزی‌که مردم ایران قیام کردند تا امروز و بعد از گذشت ۴۰ سال در مسیر استقامت و پایداری، بزرگ‌مردانی را تقدیم اسلام کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جای بزرگ مردان شهید هیچگاه خالی نمانده است، بیان‌کرد: شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی هر چند ضایعه و مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است ولی حرکت در مسیر الهی ادامه خواهد داشت.

قاسمی افزود: شهید سلیمانی از سال ۵۸ که وارد سپاه پاسداران شد تا آخرین لحظه‌های زندگی در مسیر جهاد و شهادت قدم برداشت.

وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در عملیات فتح خرمشهر ادامه داد: شهید بزرگوار در عملیات بیت‌المقدس به عنوان فرمانده تیپ‌ثارالله خدمات ارزشمندی انجام داد و در آن عملیات کار را در یک محور شهید سلیمانی، یک محور را شهید احمد کاظمی و یک محور را شهید حسن‌باقری ادامه دادند.

سردار شهید قاسم سلیمانی تنها متعلق به سپاه نیست

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: شهید سردار قاسم سلیمانی تنها متعلق به سپاه پاسداران نیست بلکه برای همه علاقمندان به جبهه مقاومت در جهان اسلام محبوب بود.

قاسمی گفت: دشمن جرأت نداشت در یک نبرد رو در رو مرتکب جنایت شهادت سردار شود و از این جهت در یک عملیات ناجوانمردانه ایشان را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس خاطرات باقی‌مانده از همرزمان شهید در جبهه مقاومت و فرزندان شهدای مدافع حرم اظهارکرد: شهادت، آرزوی این سردار بزرگ بود و بارها از دیگران درخواست دعا برای طلب شهادت می‌کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی وظیفه اصحاب رسانه را سنگین‌تر کرده است، بیان‌کرد: باید از راه و مسیر پرافتخار و خاطرات درس‌آموز باقی‌مانده از این سردار بزرگ بنویسم و به دیگران منتقل کنیم.

قاسمی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هر بسیجی و پاسدار که از تیپ سردار قاسمی شهید می‌شد، ایشان به خانواده وی سر می زد.

وی با اشاره به خدمات شهید سلیمانی بعد از دوران دفاع مقدس افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی بعد از جنگ اولین هیأت رزمندگان اسلام، اولین کنگره شهداء و اولین موزه شهدا را در کشور در استان کرمان تشکیل داد.

قول شهید به روستائیان برای امنیت مرز

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به خاطراتی از مردم داری و مردم دوستی مردم‌داری شهید سلیمانی، ‌گفت: در زمانی ناامنی‌های اشرار به جاده بیرجند- قائن رسیده و یکی از اشرار به نام نهتانی چند نفر از مردم را اسیر کرده بود.

قاسمی با بیان اینکه در آن زمان جاده بیرجند به زاهدان نیز بسیار ناامن بود، اظهارکرد: در آن موقع شهید سلیمانی از تایباد تا زابل به روستاهای مرزی سر زد و به همه روستائیان که بسیار ترسیده بودند قول داد که امنیت را به مرز و کویر برگرداند.

وی با اشاره به اینکه در نهایت نیز با شجاعت و فرماندهی بی‌نظیر شهید سلیمانی افراد اسیر شده در دست اشرار آزاد شدند، بیان‌کرد: در عملیات لکرکوه و پاکسازی منطقه شهید سلیمانی نیز به جای فرماندهی از پشت بیسیم  شخصا در منطقه حضور یافتند که نشان تواضع ایشان بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در سال ۷۴ همایشی در کرمان برگزار و تأکید کردند که فرماندهان با خانواده حضور پیدا کنند، ادامه داد: در آن روزهای همایش شهید سلیمانی به صورت شخصی در خانه خود از ما پذیرایی کرد که نشان مهمان‌نوازی ایشان بود.

قاسمی یادآورشد: راه شهید سلیمانی نیز با فرماندهی سردار اسماعیل قاآنی که اصالتا از خراسان‌جنوبی و شهرستان فردوس هستند، ادامه پیدا می‌کند.