بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: از امروز شاهد کاهش دمای هوا در استان خواهیم بود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در نیمه جنوبی استان تا اواخر امروز بارش باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: طی امروز و فردا ضمن کاهش محسوس دما، وقوع پدیده مه صبحگاهی و شامگاهی در برخی نقاط استان و کاهش موقت دید مورد انتظار است.

مساعدی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم وزش جریانات شمالی و افزایش نسبی سرعت وزش باد روی دریا، سواحل استان بویژه سواحل جنوبی و مرکزی استان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: روز سه شنبه موقتا وضعیت جوی و دریایی آرامی برقرار خواهد بود اما از ظهر روز چهارشنبه به تدریج شاهد ورود یک سامانه بارشی به استان خواهیم بود.

وی از افزایش ناپایداری‌ها و افزایش ابر و افزایش باد و افزایش تلاطم دریا به‌ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان خبر داد و افزود: انتظار می رود روز پنج شنبه آسمان استان ابری و بارانی باشد و دریا نیز به سبب وزش تندباد مواج و متلاطم باشد.

مساعدی بیان کرد: آسمان در نیمه جنوبی استان تا اواخر وقت امروز ابری گاهی رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و وزش باد، امروز در نیمه شمالی و به تدریج فردا در نیمه جنوبی استان، آسمان صاف گاهی همراه پدیده مه و کاهش موقت دید، در سواحل و روی دریا وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی دریا و فراساحل جنوبی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ بتدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ بتدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.