یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرهای جنین، نابلس و بیت لحم در کرانه باختری و آماده باش وزیر جنگ اسرائیل به ارتش این رژیم برای یورش گسترده به نوار غزه از مهمترین تحولات فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از آمادگی ارتش این رژیم برای یورش گسترده به نوار غزه خبر داد.

رسانه های اسرائیلی امروز پس از شلیک چند موشک به اهداف اسرائیلی به نقل از عمیر پرتز اعلام کردند : ارتش اسرائیل آماده انجام عملیات نظامی در نوار غزه است که این جنگ به مراتب شدیدتر و گسترده تر از جنگ علیه لبنان در تابستان گذشته خواهد بود.

کانال هفت تلویزیون اسرائیل به نقل از افسران بلندپایه رژیم صهیونیستی گزارش داد : پرتز و دولت اسرائیل منتظرند تا اسرائیلی ها در حملات موشکی فلسطینی ها کشته شوند تا از آن برای یورش گسترده به نوار غزه به عنوان بهانه ای استفاده کنند.

این شبکه اعلام کرد : پرتز این اظهارات را پس از آن ایراد کرد که طی روز گذشته و امروز، حدود هشت موشک به شهر سدیروت و منطقه نقب درجنوب فلسطین اشغالی از نوار غزه شلیک شد.

این خبر در حالی اعلام می شود که عمیر پرتز وزیر جنگ اسرائیل در کنار ایهود اولمرت نخست وزیر این رژیم از عاملان اصلی شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه تابستان گذشته علیه لبنان معرفی شده اند.

امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری رود اردن یورش بردند که با مقاومت مبارزان فلسطینی روبرو شدند؛ این امر سبب بروز درگیری میان نظامیان ارتش اسرائیل و مبارزان فلسطینی شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی، جستجوی افراد تحت پیگرد خود را برای یورش امروز خود به شهر و اردوگاه جنین بهانه کرده اند.

منابع فلسطینی اعلام کرده اند که دست کم یک مبارز فلسطینی در این درگیری ها زخمی شده است؛ صهیونیست ها عملیات گسترده جستجو را در شهر و اردوگاه جنین آغاز کرده اند.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده اند که نظامیان اسرائیلی که وارد شهر جنین شده اند با آتش سنگین و پرتاب بمبهای دست ساز از سوی فعالان( مبارزان) فلسطینی روبرو شدند.

خبرنگار رادیو سوا در بیت المقدس اشغالی نیز از یورش نظامیان اسرائیلی به شهر نابلس واقع در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین با یورش به شهر بیت لحم درجنوب کرانه باختری، 4 فلسطینی را بازداشت کردند.

 از سوی دیگر، شبکه العربیه از شلیک یک خمپاره به شهر نهاریا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد؛ شبکه العالم نیز به نقل از پلیس رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک صهیونیست بر اثر شلیک این خمپاره خبر داد