بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین مرکز پایش و سنجش زیست‌محیطی در مناطق تأسیسات پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی‌نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای رفع آلایندگی زیست‌محیطی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: فاز دوم این طرح سال آینده اجرایی می‌شود

وی تصریح کرد: فاز دوم پایش آلایندگی زیست‌محیطی در عسلویه و کنگان شامل ساختمان آزمایشگاه بررسی آلایندگی سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر از ابلاغ اعتبارات برای استقرار نظام پایش و سنجش آلایندگی زیست‌محیطی در عسلویه و کنگان خبر داد و گفت: برای رفع و کنترل آلایندگی‌های زیست‌محیطی در کنگان و عسلویه طرح‌های مهمی مصوب و عملیاتی شده است.

قلی‌نژاد اضافه کرد: استقرار نظام پایش زیست‌محیطی در کنگان و عسلویه از برنامه‌های مهم در راستای مقابله با آلودگی زیست‌محیطی است.

وی بیان کرد: توجه به پیوست‌های سلامت در اجرای طرح‌های صنعتی به ویژه تأسیسات نفتی، گازی و پتروشیمی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر بابیان اینکه توجه ویژه‌ای به سلامت مردم ساکن پیرامون تأسیسات پارس جنوبی شده است گفت: در راستای حل مشکلات زیست‌محیطی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه کارگروه ملی رفع آلایندگی تشکیل‌شده است.

قلی‌نژاد از احداث مرکز پایش و سنجش زیست‌محیطی در کنگان و عسلویه خبر داد و بیان کرد: برای رفع و کنترل آلایندگی‌های زیست‌محیطی در کنگان و عسلویه مرکز پایش و سنجش زیست‌محیطی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر از ابلاغ اعتبارات برای استقرار نظام پایش و سنجش آلایندگی زیست‌محیطی در عسلویه و کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، گرد و غبار، دستگاه‌های تخصصی لپدار به عنوان دستگاه پیشرفته سنجش آلایندگی هوا از راه دور مستقر می‌شود.