یزد ـ عضو شورای شهر یزد با بیان اینکه موزه ها مهمترین کانون های فرهنگی شهر هستند، خواستار توجه بیشتر به کارکرد آموزشی موزه های یزد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن عباسی هرفته، ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت بهره برداری از موزه دفاع مقدس یزد برگزار شد، اظهار داشت: موزه‌ها مکان‌های فرهنگی آموزشی و مهمترین کانون‌های فرهنگی شهر هستند.

وی عنوان کرد: موزه‌ها تاثیرگذارتر از مدارس هستند بر این اساس کارکردهای آموزشی آن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عباسی هرفته از موزه دفاع مقدس به عنوان روزآمدترین نوع موزه در کشور یاد کرد و افزود: از آنجا که مخاطب این موزه‌ها نوجوانان و جوانان هستند، باید برای بهره‌برداری بیشتر برنامه ریزی اصولی شود تا جامعه مخاطب حداکثر استفاده را از این فضاها داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های آماده این محل، شهرداری در بهره برداری و اجرای برنامه‌ها مشارکت کند.

موزه دفاع مقدس یزد تا سوم خرداد ۹۹ آماده افتتاح شود

معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست ضمن تشکر از همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی، آمادگی بنیاد را در تعامل بیشتر با شهرداری اعلام کرد.

شاکری با اشاره به فضای موزه دفاع مقدس یزد و مجاورت آن با پارک آزادگان، بر بسترسازی برای استفاده عموم مردم از برنامه‌ها تاکید کرد.

سرهنگ زارع، از فعالان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه با تقدیر از شورای اسلامی شهر در نامگذاری میدان ورودی شهر به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: سیاست این بنیاد استفاده عامه مردم از موزه دفاع مقدس یزد و برداشتن حصارکشی هاست و امیدواریم تا سوم خرداد به مناسبت هفته دفاع مقدس این موزه افتتاح شود.