کرمان - نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بدانند از روز شهادت حاج قاسم، مرگ تدریجی شما سرعت بیشتری یافته و ما ریشه شما را خشک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وفادارش در مصلی امام علی (ع) بیان داشت: حاج قاسم قبلاً فکر می‌کردم درخواست شهادتت برای این است که خودت به شهادت برسی. فکر می‌کردم برای لقاالله شهادت را طلب می‌کردی و اینکه از دنیا خسته شده بودی اما بعد از شهادت دیدم که از شهادتت یک هدف دیگری داشتی. تو شهید قاسمی می‌دانستی که اکنون وضعیت به گونه‌ای شده که جز با شهادتت چهار دهه مجاهده و اقدامات در راه خدا و نجات دادن کشورهای مظلوم از دست منافقین، کافرین و داعشی‌ها میسر نمی‌شود.

وی افزود: تو می‌دانستی شهادتت معجزه می‌آفریند و وحدت امت اسلامی را به دنبال دارد و شروع پرتاب موشک‌های انقلابی به سمت آمریکایی‌هاست.

شهادت سردار سلیمانی جبهه کفر را متزلزل کرد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تو از شهادتت به این جمع بندی رسیدی که شهادتت هم باید مانند بودنت خدمت به اسلام باشد لذا در چه زمانی ایرانی مانند هفته گذشته، کرمانی مانند روز گذشته سراغ دارید؟ درود بر تو که جبهه اسلام را پیروز و جبهه کفر را متزلزل کردی.

صادقی تصریح کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی چند زاویه دارد اول باید بدانیم شهادت برای خود حاج قاسم چه چیزی بود. شهادت برای وی رسیدن به نهایت آرزویش بود، برای او استجابت دعا و رسیدن به مقصد و لقاءالله، رسیدن به عزت، افتخار و جاودانه شدن بود، شهادت برای او آخرین مدال را از خدا گرفتن و سردار سرداران شدن است.

وی ادامه داد: نکته بعدی شهادت ایشان این بود که گفتمان مکتب اسلامی را در جهان جاودانه کرد و میلیون‌ها انسان را در مسیر هدایت و تعالی قرار داد وی جبهه مقاومت را جاودانه کرد و شهادت او نقطه آغاز موفقیت جبهه مقاومت بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اولین ضربه را امروز به آمریکا زدیم درست در لحظه‌ای که آنها وی را به شهادت رساندند آری تزلزل استکبار شروع شد شهید سلیمانی بیشتر تو را خواهد زد ویرانت می‌کند همچنین سردار قاسم سلیمانی فقط شهید زنده نیست بلکه شهید زنده کننده است.

آمریکایی‌ها دیگر در جهان امنیت ندارند

وی گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی معجزه کرده و حیاتی در همه امت‌های اسلامی ایجاد کرده زیرا هم جبهه او را مستحکم کرده و هم جبهه آمریکا را متزلزل کرده است؛ ترامپ تو با به شهادت رساندن حاج قاسم به خودت و نظامی هایت ستم کردی و دیگر در جهان امنیت ندارید.

صادقی افزود: به گفته سید حسن نصرالله؛ تو، کاخ و آدم‌هایت به کفش حاج قاسم هم نمی‌ارزید بنابراین ما باید ریشه کفر و استکبار را برکنیم و مقدمات ظهور را فراهم کنیم ضمن اینکه حاج قاسم با مجاهدت‌ها و با شهادتش زمینه ظهور را فراهم کرد.

وی افزود: درود خدا بر تو و بر سربازانی که شهادتت نه تنها هدف، مسیر و آرمانشان را ضعیف نکرد بلکه مقاوم‌تر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بدانید حاج قاسم تنها خاک سوریه و عراق را نجات نداد بلکه آمد تا حاج قاسم‌هایی را در سوریه، عراق، ایران و لبنان تربیت کرد و امروز حاج قاسم‌ها بسیارند که با الگوبرداری از او نخواهند گذاشت هیچ ظالم و مستکبری در دنیا آسایش داشته باشد.

وی اذعان داشت: مردم با حضور خود تنها برای تسلیت و تعزیت نیامدند بلکه آمده‌اند تا از شهادتت روح و حیات بگیرند.

صادقی یادآور شده: نکته دیگر در رابطه با شهید قاسم سلیمانی مطالبه گری وی بود بنابراین باید بدانید چه چیزی حاج قاسم را حاج قاسم کرد و باعث شد انسانی با ۶۳ سال سن این همه فداکاری و مجاهدت کند.

وی به ویژگی‌هایی که باعث شد حاج قاسم سردار دل‌ها شود اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی وی این بود که خودش گفت سرباز ولایت است زیراحاج قاسم هم در درک مواضع رهبری و هم در فهم و عمل به بیانات رهبری محکم بود همچنین خوب می‌فهمید و هم در پیروی از رهبری متعبد بود و تبعیت مطلق از ولایت داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما امروز بعد از ۴۰ سال پیروزی‌های مکرر انقلاب باید بیش از همیشه مطالبات مردم را پیش رو داشته باشیم و نسبت به فرمانبری از ولایت و تبعیت از مواضع رهبری متعبد باشیم.

وی افزود: دومین عاملی که حاج قاسم را حاج قاسم کرد اخلاص و عبودیت بود. ویژگی سوم جامعیت حاج قاسم است وی در صحنه‌عبادت عبد عابد گریان و در میدان جنگ یک مجاهد واقعی بود.

وی به خاطره‌ای از شهید سپهبد سلیمانی اشاره کرد و افزود: مدتی قبل در یکی از انتخابات با هم صحبت می‌کردیم می‌گفت چرا با یادمان رفته تقوا را پیشه کنیم بنابراین یک بعدی نشوید و وقتی به عرصه انتخابات وارد می‌شوید تقوا را فراموش نکنید و تهمت نزنید.

شهادت سردار سلیمانی به مرگ تدریجی سرعت بخشید

صادقی تصریح کرد: نگاه جامع به جهان اسلام از ویژگی دیگر اوست هر کجا استکبار حضور پیدا می‌کرد حاج قاسم مقابلشان بود در عراق، سوریه، لبنان و سوریه؛ لذا حاج قاسم نگاه جامعی به اسلام داشت که هم در جهاد و هم در صحبت نشان می‌داد و قدرت اغنا سازی وی بسیار عالی بود.

وی گفت: ویژگی دیگر سردار شهید سلیمانی توانمندی و قدرت مدیریت او بود، حاج قاسم مرد روزهای سخت و بحرانی بود.

وی افزود: ویژگی برجسته او توانمندی تدبیرش در جبهه‌های مختلف بود وی معتقد بود باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جاری کنیم او در دفاع از حق صراحت داشت او آمر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود و یکی از مطالباتش این بود در مقابل منکرات بی تفاوت نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تکلیف گرایی، وظیفه‌شناسی، به وظیفه عمل کردن، ساده زیستی و روحیه شهادت طلبی و انقلابی از دیگر ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی بود.

صادقی تصریح کرد: حاج قاسم با حیاتش به اسلام و انقلاب و با شهادت به اسلام و ایران خدمت کرد دشمنان بدانند از روز شهادت حاج قاسم، مرگ تدریجی شما سرعت بیشتری یافته و هر کدام از ما شما را هر کجا ببینیم ریشه شما را خشک می‌کنیم.

وی یادآور شد: حاج قاسم سنگ در دست بچه‌ها فلسطینی‌ها را به موشک تبدیل کرد و به کسانی که شعار نیل تا فرات را سردارند یادآور شد که دیگر امنیت ندارند.