همدان - فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف یک هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بزرگعلی نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان بهار با پایش محورهای مواصلاتی و اجرای ایست و بازرسی مقطعی موفق به کشف یک هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز از یک دستگاه کامیون شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش مرغ‌های قاچاق کشف شده بر اساس نظر کارشناسان ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار از برنامه ریزی های گسترده و منسجم پلیس برای مقابله با قاچاق خبر داد و با اشاره به توقیف محموله ۶۵۰ میلیون ریالی جارو برقی‌های قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان گفت: مأموران پاسگاه انتظامی همه کسی شهرستان بهار حین گشت زنی در محور همدان به کردستان، به یک دستگاه خودروی وانت پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: طی بازرسی از این خودرو ۳۰ دستگاه جارو برقی قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ نوری ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و گفت محموله قاچاق کشف شده را به صورت غیرقانونی بارگیری کرده و قصد انتقال آن به استان‌های غربی را داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسان، ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند و بر همین اساس از مردم تقاضا می‌شود، هرگونه اخبار درخصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.